torsdag, maj 01, 2008

Valborgsmässoafton

Det är lite av en tradition att samlas vid skolan och gå gemensamt i fackeltåg ner till badplatsen och tända på majbålet, i år blåste det lite så det var svårt att få facklorna att brinna



När vi gick tog vinden tag i en pappflagel så den blåste loss och fastnade i Villes(min 8-åring) lugg och ögonbryn, han blev som tur var inte bränd men luggen fick klippas till lite och han fick små ytliga sår runt ögat.



Vi stannade tills brasan nästan hade brunnit ner, innan vi gick hem till grannen på 8-an för lite snacks.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Vi har mängder av snö ännu. Det är inte roligt och man börjar bli less. Men i går hade vi varmast i landet så den tinar nog snabbt.

~Livet i byn

Marina sa...

Hej! va kul att du startat en blogg! Smittad! Just nu hinner jag itne blogga så mycket som jag vill men men så är det ibland. Hoppas det blir bra igen med Villes brännskada. Vi stannade till kl 21.45, då hade vi rivit allt och räknat ALLA pengarna. Nu ska jag göra ett nytt inlägg. Ha en bra helg så ses vi på måndag.

Marina sa...

Har lagt till dig i min länklista nu så får vi hoppas att det leder till fler besökare!

Marina sa...

jag igen! VIll du kanske följa med till Lund på bloggträff den 17 maj? (nu när du är bloggare menar jag!)Dit kommer en del trädågrdsfolk och vi kommer att byra en del växter om man har något över och så fikar vi så klart. Jag ahr aldrig träffat någon av dem tidigare.