tisdag, maj 20, 2008

Början till en rabatt

Idag har jag hämtat ett lass jord och jämnat ut, får hämta minst ett lass till för att det ska bli bra.

Sen har jag flyttat cornellen och pionen till deras nya ställe.
Pionen stod här när vi köpte huset men ville inte blomma där den stod så jag flyttade den för nåt år sen och förra året var det första gången den blommade och nu var jag tvungen att flytta den igen, hoppas den gillar läget och låter sina knoppar blomma i år med.





Ja just det, vi får inte glömma att måla huset innan det växer för mycket framför som man inte vill trampa på.





Olivträdet Elliot har börjat blomma, den har fått lite nya blad med så det verkar att trivas där det står. Undrar när man ska klippa dom för det är lite långsmalt till utseendet nu.

Får nog ta en tur till bibloiteket och leta böcker om olivträd, kanske hittar jag nåt om hur och när man klipper dom.
Skulle föresten behöva en bra bok om perenner med, hade tänkt köpa en men det är svårt att veta vilken man ska satsa på, det finns ju en del att välja mellan.









Blågull eller Jacobsstege ,som den med kan kallas, blommar nu.







Matildas skolarbete pryder sin plats i en rostig spalj där en vit klematis ska växa upp.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det där med spindelnätet måste jag kanske härma. Ska höra med Erica om jag får adoptera hennes. En bra bok är Din trädgård av bla. Karin Berglund. Finns nog inte något om olivträd där kanske mn mycket om perenner. Du kan låna min först för att kolla om det är den typen av bok du behöver. Pioner vill ha sol och inte någon djup plantering. I dag är jag ledig så nu ska jg ut!

Anonym sa...

Hej igen!
Vilket fint spindelnät Matilda har gjort.Det är ju snart morsdag, finns det inte mormorsdag också?
Jag har också Karin Berglund som jag har läst mycket. Men jag vill också veta mer om olivträd som jag fick för 2 års sen i morsdags present, den har aldrig blommat och nu tappar den alla bladen. Vad ska jag göra? Kram mamma.