tisdag, maj 13, 2008

Kursen

På kursen igår arbetade vi med nät, jag gjorde två odlingsklockor (tror jag den kallades) och korgar som jag ska plantera nåt vackert i.
Klockorna satte jag över utblommande påskliljor och tulpaner som ser lite tråkiga ut nu.





Korgarna visar jag när jag hittat juteväv och hängt upp dem på plats.

Poolen går inte att laga så den får plockas ner och genast börjar jag tänka ny rabatt och vackra blommor.
Jag måste flytta på en cornell och en pion, hoppas att pionen gillar läget och fortsätter blomma ut sina knoppar. De tycker inte om att flytta runt har jag förstått.
Jag tar gärna emot några bra tips på vad jag ska tänka på nu när man börjar från noll.

2 kommentarer:

Marina sa...

Blev ju snyggt med klockan! Vänd gärna ner kogödsel (om det går för hundarna, Ronja är tokig i det!)Tänk på att inte ha allt för många olika växter. Hellre flera av samma. Oftast blir det bästa att ah udda antal växter. Sätt vårlökar i bakgrunden och glöm inte buskar eller mindre träd. Tänk efter om du vill ha en färgskala eller om det ska vara en blandning. Kolla blomningstiden så att du ahr så lång blomning som möjligt. Jag ahr en del växter till dig hemma nu.

Anonym sa...

Hej du va duktiga barnen är, men visst är det synd att inte kunna ta sig ett kvällsdopp mer hos er.
Kram