måndag, maj 19, 2008

Betong.....igen

Som jag sa efter kursen, jag blev helt såld på att göra betongalster.
Idag köpte jag 75kg finbetong och Anna o Jeanette kom hit för att greja med det.





Hela veckan har vi letat former att gjuta i, allt går att använda det är bara fantasin som sätter gränser.





Rabarberbladen har blivit stora nu så de är perfekta till fågelbad, mindre blad fick bli till värmeljushållare till studentfesten.





Nu ska man "bara" ge sig till tåls några dagar innan man ser resultaten, är sugen på att se om det fungerade att använda röret eller om det är för hårt så man inte får ut det när det har torkat.
Tänkte att det skulle vara snyggt med några sådana i olika storlekar med något planterat i eller bara ha fina stenar liggandes i den.

Nästa gång ska jag nog ge mej på att gjuta lite större krukor, det blev mycket småsaker idag.





Vi avslutde kvällen som sig bör med en fika, rabarberpaj o marzansås, inte dumt alls.

1 kommentar:

Marina sa...

Ser ut att kunna bli fina saker av det där! Fikan ser god ut. Jag är ju galen i fika!Då var du äntligen ledig i går förmodar jag. I helgen som kommer ska jag vara ledig två dagar på rad! Det har jaj inte varit på snart en månad så det ska bli skönt.