onsdag, maj 07, 2008

Hibiscus och japansk klätterros

I går när jag gick runt och spanade i trädgården blev jag så glad när jag upptäckte att min hibiscus börjat att grönska, även om det sitter långt inne ser man att det kommer.
Jag fick den av min mamma som ville rädda den från sorkdöden som allt tycks drabbas av i hennes trädgård (hon säger att hon har mördarmyror med som går på hennes blommor i krukorna i uterummet, fast jag tror att hon glömt vattna....)

I alla fall är jag glad för den och ser fram emot när den blommar.





Jag fick flytta på en japansk klätterros som jag haft några år till förmån för hibiscusen men den är inte lika glad, vet inte om det beror på att jag har flyttat den eller att jag har klippt den för hårt.
Den tog sig så bra i början men nu har några av bladen gulnat och ser lite ledsna ut.





Hoppas kärlek, solsken och en skvätt vatten då och då får den grön o fin igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du glade trädgårds älskare!
Jag är glad att du har klarat hibiscusen som du fick av mig. Men det är inte sant att jag glömde vattna för alla mina pelargonier har faktiskt klarat sig och även de andra blommorna som övervintrat i mitt ute rum.
Lycka till med din fina trädgård så jag kan gå och njuta där när jag kommer. Kram.

Living by Milla sa...

Tack för ditt besök och för din söta kommentar!

Vad underbara ting i betong du visar och dörrkransen var härlig !

Ha det gott och välkommen åter ! :)
kram Camilla

Marina sa...

Jag har int studerat min hibiscus så noga på några dagar nu. Måste hem och göra de ti kväll. Sena är dom ju alltid. Rosen, är det en sån du fått av mig? Den borde klara sig i så fall.