söndag, maj 25, 2008

Morsdag




Blev gratulerad i morse av barnen med vinglassmycken till en smycketokig mamma!

Jag har varit både på Ikea och i Ullared och fyndat i veckan





lite att ha på tavellisten ovanför soffan





och något att lägga fjärrkontrollerna i.

Så idag har det varit mycket att göra i trädgården, känns som ett bra sätt att fira morsdag på.
Jag har målat huset klart och börjat gräva ner en bräda som kant mellan gräs och rabatt.




Läste i en av böckerna som Hannu Sarenström hade skrivit att man kunde odla iris under glas, jag har satt två strandirisar och bara den ena har tagit sig så jag tog en vas och satte upponer över den lilla och se där inne i dimman har den vuxit.






Snöflingans små blommor lyser så vitt och fint.

2 kommentarer:

Marina sa...

Så söta "smycke"! Både Ikea och Ullared! Det låter kul. Det ser grönskande ut där inne i dimman så det blir nog bra om ett tag. Visst är snöflingan söt och så användbar.

Anonym sa...

Hej Millan!
Matilda berättade att du hade fått vinglas smycke, så det visste jag, men inte att de var så fina.
Det har blivit jätte fint med den nya rabatten.
Jag längtar till måndag då du ska lära din mamma att göra fina krukor och annnat att pryda min lilla täppa med. Kram mamma.