onsdag, maj 28, 2008

Ny rabatt

Äntligen!
Den är klar





och jag har börjat plantera, tyckte att jag hade en del men det ser ganska tanigt ut.
Ska se hur dessa tar sig sen (om jag kan vänta så länge) blir det besök på plantskolan för att fylla ut där det behövs.

Fick rådet av Marina att försöka inte blanda in för många olika växter och ha mer än en, gärna tre, av samma sort men så blev det inte denna gången.
Kan försöka tänka på det när jag köper in mer att det ska vara enhetligt. Om jag klarar det, blir gärna lite ha-galen när jag ska köpa blommor.





Satte planteringsklockan runt ett keramikhjärta framför pionen som blickfång för den kommer inte att blomma i år.






En stjärnflocka intill kornellen.

Nu väntar jag på att gräset ska växa så man kan röra sig fritt utan vara rädd för att trampa ner nåt.







En vissen tulpan som fortfarande är vacker på nåt sätt. Den får vara kvar så länge den vill och orkar stå upp.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det ser ju ut att bli hur bra som helst! Vill du ha mer vit brunnäva och stjärnflocka så kan vi nog ordna det. Jag ahr så mycket av den varan.
Tack för omtanken om mig när det gäller jobbet. i går fck vi reda på att man sen i april inte längre får stämpla upp mer än i 75 arbetsdagar. Så det innebär att efter mitten av oktober så ska vi leva på bara 50% i lön. Det går så klart inte och idag fick vi besked på att dom inte kan erbjuda oss annat än det som är sagt. Vi kan alltså jobba kvar till mitten av okt. sen måste vi bli helt arbetslösa för då får vi ju stämpla upp till 75%. Vi kommer alltså säga upp oss i mitten av september och sluta en månad senare om vi inte får annat jobb innan dess för då slutar vi ju då. Knäppt att man ska tjäna på att vara helt arbetslös istället för att få jobba 50% och stämpla upp.

Anonym sa...

Oj så roligt för dig att få en alldeles ny rabatt!Vilka möjligheter!
Idag läser man lite varstans att man skall satsa på några få olika plantor och ha i stället flera av var och en. Ett jättebra råd säkert, MEN själv fördrar jag "växtauditon'. Efter ett eller två år vet jag vilka som frodas och mår fint just i den rabatten och SEDAN skaffar jag fler av samma - om det skulle behövas!

Ha det gott! mvh, Anja