söndag, maj 04, 2008

Loppissöndag

Har stått och sålt skor på byns miniloppis idag. Det var inga strålande affärer men det var roligt ändå, träffade många jag kände.

Fyndade en trasig lövkorg som ingen ville ha när det var slut, 3 kr fick jag den för fast den hade ingen botten och den var lagad i flätningen så den var nog inte värd så mycket mer.
Har en buske som jag hittade i gräsmattan för två år sen, planterade den i kruka och nu i år blommar den, tror att det är krusbär men jag vet inte. Den blev omplanterad i lövkorgen, syns lite dåligt med en häck som bakgrund.





Tänk det är bara 4 maj och termometern visade på över 28 grader på vår baksida, kan inte låta bli att sätta in en suddig bild på barnen när de springer i vattenspridaren. Klockan hade hunnit bli närmare 19 så solen var på nergång men det hindrade inte dom.


1 kommentar:

Marina sa...

Jaha, jag fick minsann betala 20 kr för min korg! Min hade visserligen botten och det kan väl vara värt 17 kr, dessutom hade du ju jobbat där hela dagen så jag ska inte klaga. Den där busken skulle jag vilja ha till vinbär. Har du luktat på bladen?
Glassen var god kan jag meddela. Ses i kväll.