fredag, maj 02, 2008

Trädgårdssmycken

Trodde att allt stått still dessa dagar som det varit dåligt väder men när jag tog min runda i trädgården efter jobbet upptäckte jag att två av mina fyra pioner fått massor med knoppar, rabarbern har vuxit så det knakat liksom gräset som blev klippt idag, för tredje gången i år.


Jag tycker att det är roligt med mer än blommor i rabatterna, något som blänker och fångar blicken eller smälter samman med bakgrunden så man inte ser förrän man tittat en stund.
Här är en fågel jag köpte på Sofieros trädgårdsutställning i höstas





Keramikhjärtat köpte jag med på Sofiero, har ingen bra pinne att ha den på så därför får den stå lutad på ett blomstöd.
De sa när jag köpte den att den inte fick stå ute under vintern pga risken för sprickor, tur för mej att vi knappt haft nån kyla här för jag glömde ta in den i höstas.






Detta har jag gjort med försilvrad tråd och glaspärlor, fint ihop med pärlhyacinten.
Den tråden är lätt att forma om man vill ha hjärtan eller blomform istället för en krumelur.





Har jag otur så hittar jag dessa med i rabatterna, särskilt på hösten när jorden börjar bli hård gillar de att gräva. Fast för det mesta ligger de i skuggan av häcken och flämtar eller under möblerna på plattorna som kyler lite nu.




De är av rasen Landseer, Indra som ligger längst bort är 7 år till sommaren och Rocco är 4 år.

5 kommentarer:

Marina sa...

Så fint "trädgårdssmycke" du gjort själv. Jag gillar också små saker i rabatterna eller på andra ställen i trädgården. Har inte så mycket men det kan ju bli. Två gjutna blad på armeringspinnar har jag, en ängel, en sköldpadda och lyktor. Inte så mycket, det måste det bli ändring på. Dessutom bor både ängeln och Snövit (sköldpaddan) i växthuset nu.
♥ Ha det bra! ♥

Anonym sa...

Väldigt fina trädgårdsbilder. Landseer är en fin ras, vi har sex hundar av rasen cocker spaniel.

~Livet i byn

Södralycke sa...

Vilket fint trädgårdssmycke! Jag tycker också om att ha lite annat i trädgården än bara blommor :)Dina hundar är verkligen fina!

Ha en bra fortsättning på helgen!
Johanna

Pysselprinsessan sa...

Vilka fina trädgårdsprydnader! Kul att hitta till en ny blogg! Hit kommer jag tillbaka.
Kramar

Anonym sa...

Ditt trädgårdssmycke är jätte fin. Kan jag beställa ett eller så önskar jag mig det i födelsedags present. Kram.