onsdag, maj 14, 2008

Det lilla

Vi har en ganska hög tojahäck runt vår tomt och på utsidan mot vägen, nere i hörnan växer liljekonvalj.
De är knappt synliga men de växer där och har gjort det de 9 år vi har bott här, förra året grävde jag upp några och satte inne på tomten i en annan hörna och de börjar att blomma nu. Man kan känna doften på en bits avstånd och jag tycker att de luktar så gott.





I en annan hörna, fast på vår uppfart står en självsådd pense.
Den är smutsig och lite vindsliten men ser så stolt ut att jag inte kan ta bort den.
Den har fått en lite annorlunda färg men det är en del av charmen.





Jag gillar det lilla, de små detaljerna det är de som gör helheten vacker.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är ju ofta detaljerna som gör det säger man och jag håller med. Det är en gåva att kunna njuta av det lilla tycker jag. Du har föresten en utmaning att hämta hos mig, en svår en!.

Marina sa...

Jag igen! Den där skylten du hängt i fyrkanten på dörren, var kommer den ifrån?