lördag, maj 03, 2008

Österlen

Det är lördag med fint väder och alla är lediga, så fyra av fem i familjen satte oss i bilen och körde ner till Österlen.
Jag var sugen på att åka till Stärkan i Kivik som skulle ha rea sas det, det blev sommarskor, ljushållare, bricka och en vas till Tilda.
Kunde inte låta bli att hoppa ur bilen och fota ett blommande äppleträd, det var bara några som stod i blom redan men väntar man nån vecka blommar hela Österlen.





Vi körde vidare till Simrishamn för att äta glass i hamnen, många hade samma tanke och där var mycket folk.
Vi är rena vanemänniskor i vår familj för trots att vi var på, för oss, ett nytt glass-ställe tog vi samma gamla smaker som vi brukar.... Max var den som vågade på nåt nytt när han tog en kula med polkaglass.





Var nere en runda i småbåtshamnen och tittade på båtarna. Måste såklart ta med en bild därifrån med.





Stannade i Vitaby på vägen hem för att känna på havet och sanden, det var inte varmt kan jag tala om.
Där fotade Tilda mej och Anders framför havet men de ska ni slippa se. Kanske att jag skriver ut nåt av dom och ramar in brevid bröllopskortet för det är några år sen det togs (8 år i sommar).

Till sist vill jag tacka Marina som är gullig och gör reklam för min blogg!
Hoppas hennes och er andras lördag blir underbart skön och rogivande!

1 kommentar:

Marina sa...

Vilken härlig tur ni verkar ha haft. Här har vi fixat och donat i trädgården. Kanske man skulle ta sig en åktur i morgon??? Vi får se vilket väder som blir.
Polkaglass har jag ätit. Den är god.