söndag, maj 11, 2008

Pingst

Familjen låg inte på latsidan igår inte, de tömde och städade ut vår ovanpå pool. Det är ett smutsigt jobb men nån måste göra det så därför deligerade vi det till barnen....







När allt var rent och fint och den började fyllas med vatten upptäckte vi ett hål, genom plåten stod en fin stråle.





Så det blev att tömma och laga där vi tror att det är hål på linern och börja fylla den igen.
Poolen är inne på sin sjätte säsong och vi har planer på att ta bort den men hade tänkt ha den i år med i alla fall, nu får jag kanske min nya rabatt ändå.


I morse och upptäckte jag en nyvaken anemon. Välkommen Mr Fokker, ser fram emot dina lila blommor, hoppas du trivs hos oss.





Akleja är med en blomma som man kan se några av hos mej. Denna är den första som blommar i år men de andra är på god väg.


6 kommentarer:

Marina sa...

Ser ut som att dom hade kul när dom städade poolen i alla fall. Jag ahde helt klart hellre haft en rabatt än en pool men det är ju jag (badkrukan) det.
Aklejor är så söta. Jag har flera olika färger och jag har nog några över till dig av en nysådd sort om du vill ha.

Anonym sa...

Vilken fin blogg sida du har gjort! Vackra bilder och roliga, intressanta beskrivningar av vardagliga och ovardagliga ting. Jag tyckte att den svarta bakgrunden till alla bilder och den grå texten var mycket snyggt. Sidan var verkligen smakfullt och vackert gjord. Jag ser framemot att fortsätta läsa mer!

Evelinas hus sa...

Aklejor är mina favoriter, så vackra. Vad härligt med pool.
Du undrade om färgen till krukorna, jag använde vanlig ute grundfärg.
Caroline

Lotta 8`) sa...

Hejsan! Vilken söt Akleja som du har! Min vanliga blå har knopp och snart slår den ut :)
Oj sicken stor pool - förstår att barnen gillar den - fast även jag hade gillat ett dopp när det är varmt =)
Kul med betonggjutning - och dit tråg blev jättefint tycker jag! Det skall vara lite buktande och olikformat - det bryter av mot allt det andra som är kantigt ifrån kartongen, blev kanonfint med stenarna :) Jag står också i startgroparna för gjutning - skall bara ha ut alla båtgrejor först =) Ha det så gott och tack för titten :)

Marina sa...

Tack för kommentaren och de peppande orden. Det känns bra nu även om jag är trött. Vi har kursdag i morogn så det är bara att ladda och vara så inspirerande jag kan! Det var inte så lätt igår, jag kände att jag försvann bort emellanåt, hoppas inte alla märkte det.

Marina sa...

Kul att du börjat få lite fler kommentarer föresten. Det glömde jag skriva. De tar ju ltie tid för folk att hitta till en ny lbogg och sen är det mågna som läser men inte kommenterar.