tisdag, maj 06, 2008

Betong

Var på kursen igår och vi skulle ta hand om våra betongalster, dvs ta ur dom från formarna och ev putsa till dom med sandpapp om det behövdes. Min skokartongskruka blev som jag befarade ganska sned och lite vriden men med lite taklök och fynd från Rhodos stränder pryder den sin plats på trappan ändå.





Bladen blev jag däremot väldigt stolt över, den lilla behöver lite betong i hålet för stjälken stack igenom så den behåller inte vattnet men i den stora stannar det en stund, tills betongen sugit åt sig antar jag. Mandelmusselformar användes till dekorationsblommor som med fick plats bland bladen.





Trampplattorna har jag lagt ut där det behövdes och sådana behöver jag fler av, har ganska djup rabatt så jag trampar runt mycket när jag ska flytta om och rensar ogräs.

Sen skulle vi göra vårarrangemang, jag hade ingen aning om vad jag skulle göra så jag knyckte helt ärligt det Marina
visade oss som inspiration till dörrkrans( fast välkommen-skylten kom jag på alldeles själv)





Det finns växter till försäljning på Spira , där kursen hålls, och jag kunde så klart inte låta bli att köpa en Australiensisk viol som jag spanade in förra gången. Viola Hederacea heter den på latin och skulle visst vara släkt med murgröna. Hade en lykta där glaset gått sönder som jag planterade den i, hoppas att den får tillräckligt med plats och ljus för att trivas.


6 kommentarer:

Marina sa...

Vilket härligt inlägg! Så fint du redan har hunnit få till det med dina skapelser. Det där med Välkommenskylten blev verkligen kanon! Du är så piffig med detaljerna.

Karin i Villa Grå sa...

Du är så duktig!

Jag föll pladask för den lite sneda "kartongkrukan", den är helt och hållet i min smak! *gillar*

Superkul att du deltog i utlottningen, nu är vinnaren utsedd!

Kram!

Karin

tinaminastina sa...

Oj vilka fina saker du gjort!!!! den lite sneda krukan var jättefin...nu blev jag också sugen på lite betongarbete!!!!

kramkram/tina

Anonym sa...

Den är jätte fin jag ska leta på loppis i sommar och hoppas att jag kan ta efter dig. Kram

Pysselprinsessan sa...

Fina bilder! Jag tycker det var charmigt att betongkrukan inte blev perfekt! Kul idé att plantera i lyktan!
Kramar

Anonym sa...

Åh vad jag gillar dörrkransen du gjorde, blev jätte fint med en välkommen skylt! Jag undrar lite vad du har för material och hur du har gått til väga? :)