fredag, maj 16, 2008

Underbar fredag!

I dag, ska ni tro, har jag har haft det underbart.

Dagen började med en promenad med grannen på 8an och hennes syster, därefter bjöds det på frukost.

Efter det ilade jag hem till duschen, in till stan kl 10 när allt öppnar för att köpa present till kusin Dennis som fyller 27 år idag.

När jag nästan är färdig i stan får jag ett mess från Marina om att jag kan komma på fika hos henne.
Te och frallor i solen, bland blommorna på verandan, sen en rundvandring i hennes ljuvliga trädgård.
Jag fick med mej en hel del hem av vad hon tyckte hon hade för mycket av (mer om det senare).



fick bla en gräddpelargon "P.Elon.Gatum"


Hemma igen hade jag plötsligt massor att plantera, då går vi in på eftermiddagsfika till grannen på 9an som äntligen blivit hemskickade från sjukhuset.
Fick låna en säck jord med mej hem så jag kunde plantera lite till innan vi körde till farmor o farfar för att fira Dennis och grilla.

Planterade snöflinga i nätkorgarna som jag gjorde i måndes på kursen.









Satte väv på insidan för att hålla jorden på plats.


Jag tacka alla för fikastunderna idag, jag bjuder igen en annan dag!

2 kommentarer:

Marina sa...

Så fint det blev med korgarna! Hoppas kalaset var trevligt. Nu ska jag till Lund.

Allis sa...

Va kul att jag kunde hjälpa dig med amaryllisen!! Det låter underbart att kunna sitta ute och fika........här vräkte snön ner i går och i dag är det lite snöbyar. Flugsnapparen satt på bryggan i morse och såg ut att frysa.
Ha en fortsatt skön söndag!
Eva-Lis