lördag, november 01, 2008

Nästan födelsedag!



Idag firar vi min 40-årsdag och fast det är inte förrän i morgon jag fyller år fick jag paket och sång imorse av man och barn.

I kväll kommer nära och kära hit på fest.

Vi började med förberedelserna i onsdags med storhandling, kött tillagades och las i marinad i torsdags och tält med bord och stolar har lånats.

Tältet har vi satt upp som extra rum i direkt anslutning mellan uterum och vardagsrum som ligger i vinkel, därute ska vi ha maten så hålls den sval och förhoppningsvist blir det lite värme där inne med hjälp av ljus och människor så man kan röra sig fram och tillbaka mellan rummen utan att förfrysa några vitala delar.

Vi har lånat bestick, glas, formar, uppläggningsfat och mattor (att lägga i tältet) inte allt av en utan lite av alla.





Ni kan se att min ena Hoya har börjat blomma, vet tyvärr inte vad den heter men rysligt söt är den.




I morgon berättar jag mer om min kväll och då ska jag hinna kolla runt vad ni andra har hittat på i veckan.

Ha det så bra i kväll!

10 kommentarer:

Marina sa...

Vilket jobb ni har lagt ner! Hoppas det blir kanontrevligt i kväll.
Hoyan är jättesöt men jag vet inte heller vad den heter.
Ha en bra dag och kväll!

Jenny sa...

Ja ni har verkligen haft fullt upp. Vi längtar tills ikväll, ska bli jättekul!!! Ha en bra dag, och försök njuta av din kväll//Kram Jenny

Lily of the valley sa...

Oj! Vilket jobb ni har lagt ner! Det låter jättemysigt som ni ska ha det :D
Ha en underbar kväll:D

Jag vet inte vad skönheten heter. Min hoya blommar också fast det är inte samma sort. Den doftar något enormt, nästan för mycket...

Kram Lily

Jenny sa...

Tack för en supertrevlig Kväll!!!
Och ett STORT GRATTIS på din födelsedag//Många kramar Jenny

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

TaTaaTaTaaaaaaaaaaa !
Gratulerar. Rolig med runda fester.
Tjing
Petra

lottens vita och gröna sa...

oh då är det ju idag ju, största grattis mmm du är ju hela 19 dagar äldre än mig, hihi! hoppas att festen blev sååå rolig att och precis så som du tänkt dig! varmkram lotten

Anonym sa...

ett stort grattis!!!
hoppas du hade en toppendag!
kram.

NinaH sa...

Stort grattis! Hurra, hurra, hurra x 3= ett Göinge- leve för dig!!;-)

Linda Lunda sa...

HEJ!
Grattis!
Hoyan heter Hoya Bella!
Linda

Anonym sa...

Ett försenat grattis. Skickade grattishälsningen till Jenny...Ja,ja så kan det bli!