onsdag, oktober 29, 2008

Tygtavlor



Med tyglösa spännram från IKEA och reatyg från Åhlens kan det bli så här. Matilda har dessa ovanför sin säng och de är 50x50 i storlek.

Vi ska in till stan och ordna Visa och ID-kort till henne idag, hon har inte haft sånt innan utan fått pengarna i handen istället.

När jag fick mitt första kort hette det minutenkort men nu finns det bara Visa ung vilket innebär att man kan betala i butiker i Sverige och utomlands eller ta ut kontanter i uttagsautomater med kortet. Det går att göra 12 avgiftsfria kontantuttag per år, därefter kostar varje kontantuttag 5 kronor.
En fördel när man bor i en by utan uttagsautomat.

Hon blev lite nervös inför ID-kortet för hon blonderade håret för ett tag sen och var inte nöjd så vi fick in en snabb runda på Maxi igår och köpa ny och något mörkare toning, hon blev jättefin i detta med (såklart =)

6 kommentarer:

Marina sa...

Vi håller också på att fixa sånt till Erica. Personbevis är fixat (hon har ju inget pass) och kort är tagna. Vi har SEB och där heter kortet något annat på m tror jag.
Så hon var inte nöjd med det blonda. Inte alltid lätt att veta hur det ska bli genom att titta på paketen bara.
Idag blir det bara baka, skära pumpa nr 2 och läsa tror jag. Lite pyssel också kanske. I går blev hela dagen hackad kändes det som. Hämta, lämna, hämta, lämna.....
Lycka till på inköpsrundan idag.

Min Gröna Täppa sa...

Fräcka tavlor... Det finns så mycket läckert man kan göra med enkla medel och här är ju bloggvärlden jättebra, supermycket inspiration.

Jenny sa...

Hoppas ni hittar allt på listan idag. Matilda blev säkert jättefin:)Måns väckte oss 4,45, där fick vi för vi la honom för tidigt igår. Så kl 8, var jag, Måns och Clara och veckohandlade på Maxi. Nu ska han snart sova middag, jag med så jag orkar med IKEA i em. Kram Jenny

NinaH sa...

Fina tavlor.
Bra med ungdomskortet- uttagsgränsen, med mera & så....
Vet inte hur gammal M är nu & det här är kanske inget som kommer att drabba henne ändå: men på den tiden vår son hade ett så gick det inte att beställa SJ-biljetter på nätet med det! Var ju lite problem när han gick på skola långt hemifrån.... Men det är säkert ändrat nu! Och just nu kan ju bara M glädjas åt sina kort! Grattis till henne! Och er!;-)

A home far away sa...

Oj vilka fina tavlor, ser jätteläckra ut!

Ha en fin kväll

Kram Gunilla i Singapore

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Roligt med självgjorda tavlor,
och jag kan förstå hur dottern kännde inför sitt ID kort och Visa...Men Maxi..har ni det i Sv....a? Eller var det kanske i Trelleborg?
Ha en trevlig helg!!!