fredag, oktober 17, 2008

En byrå och en utmärkelse

Vi hade den i hallen när jag var liten och den var brun, tapeten i hallen var grön så väldigt 70-tal så där i början av 70-talet.

Det var den vackraste möbel jag visste när jag växte upp så när jag flyttade hemifrån och den hade blivit målad vit fick jag ta den med mej.

Byrån har varit gräddvit, kritvit och den har varit avlutad och nu är den vit igen.



Konstigt att en möbel kan följa en hela ens liv, tror att den kommer från min mormor från början men jag vet inte, det är en sån som jag aldrig har mage att göra mej av med trots att man stundom är ganska trött på den och då får den stå i garaget eller nåt vindförråd ett tag sen kommer den fram igen.




Nu har den iaf blivit vitmålad tillsammans med de övriga möblerna i sovrummet eller ja möblerna det är mest hyllor, skåp och sånt förståss.




Himla snyggt och frächt har det blivit där inne i sovrummet, så nu har jag nog gjort allt som jag föresatte mig att göra denna veckan och ändå är det två dagar kvar på den.

Jo jag har ju fått en utmärkelse av Lily of the valley tusen tack för den!



Vilka inspirerar mej? Alla på min blogglista och några till som jag brukar besöka då och då, ni får utmärkelsen av mej.

Ha en skön fredagskväll!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till din utmärkelse!1
Fint med vitmålad byrå, hoppas jobbfesten blir lyckad. Vi ses kanske en runda på söndag!! Kram

Marina sa...

Grattis till utmärkelsen!
Fin byrå tycker jag.
Så skönt att du hunnit det du tänkt dig och ändå har tid över. Trevlig helg!

Anonym sa...

Det är ju så roligt med möbelns historia. Så fin den blev med nya knoppar och färg!

mvh, Anja

Lily of the valley sa...

Härligt att du sparat byrån och att du berättar lite om bakgrunden!
Knopparna är perfekta på den fina byrån.
Ha en härlig helg
Kram Lily

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fin den är, byrån ska du låter gå i arv i familjen, tycker att den har en själ som du beskriver historien.
Utmärkelsen passar verkligen till dig, din blogg är såååå inspirerande!
ha en mysig helg.

NinaH sa...

Så duktig du varit! Och så fin byrån blev!! Grattis till utmärkelsen också!