lördag, oktober 25, 2008

Halloween fest



Vi tjuvstartar halloween ikväll, Jenny och min lillasyster med familjer kommer.

Det blir taco med tillbehör och efterrätten står Jenny för, har sett receptet till kakan hon har gjort och jag kan lova att förväntningarna är stora.

Halloween är en favorit hos barnen och trots att jag kan tycka att de börjar bli för stora vill killarna inte sluta med traditionen att gå bus eller godis, det är inte förrän nästa fredag man ska göra det och vi brukar träffas några då men jag har min 40-års fest på lördag så tiden räcker inte till för alla fester man vill ha och gå på.



Själv gillar jag pyntet med pumpor, blad och ljus.

Kronan gjorde jag i vanlig ståltråd och trädde upp pärlor som jag virade runt den, tänkte ha den på fat med mossa men det fick bli så här istället.

3 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Snyggt med löven, nypon mm i betongkrukan. jag gillar verkligen din krona, blir sugen på att göra en själv.

Tacos...mmmmmmm

Ha de gott
Kram Lily

Marina sa...

Kanonfin krona! Jag har en som jag gjorde förra hösten men den har inte så många pärlor. Jag är på jakt efter fler pärlor.Var har du köpt?
Jag tänkte höra vad du gör på fredag men nu förstår jag att du nog förbereder fest då.
Halloween fest låter kul. Det blir nog ingen för vår del i år ser det ut som. Hoppas ni får/har trevligt.

Lily of the valley sa...

Tack för dina gulliga ord :D
Det är kotten som jag köpte på TING ute o inne, 45kr kostade den, som hittat:D
Kolla inlägget därifrån, den är med där.

Ha en skön söndag
Kram Lily