söndag, oktober 12, 2008

Inför nästa vecka



Upptäckte till min glädje att jag bara jobbar tre dagar nästa vecka, allt enligt schema.
Så jag börjar genast fylla den med allt som jag inte hunnit med på sista tiden.

* Ska iväg med grannen i morgon på en liten shoppningrunda till bla Duka outlet som har mer än vanlig utförsäljning

* Hoppas på fortsatt fint väder så kanske jag hinner städa undan i trädgården, rensa bort ogräset som växer just som ogräs

* Tänk om jag kunde komma igång med sovrummet, byta gardiner, måla byrån och de andra grejorna vitt. Det riktigt kliar i fingrarna på att jag vill börja, det behöver förnyas lite där inne.

* Onsdag ska jag på föräldrarmöte till den modernaste skolan i Skandinavien

Vad var det mer ? Jo, några promenader i rask takt vill jag med hinna med.

Och så förstås njuta av att vara ledig!

4 kommentarer:

Marina sa...

Ja, precis, njuta måste du göra! Men man kan ju njuta av att göra roliga saker och att göra fint i trädgården. Om man njuter av föräldramöte vet jag itne precis men intressant kan det ju vara.
Socrummet är jag itne alls nöjd med men om vi ska ha ny säng så kostar det ju en hel del och det finns inte pengar till det nu så jag får helt enkelt acceptera sovrummet som det är ett tag till och göra fint någon annanstans där det går att göra med enklare medel.
Hoppas du får en jättebra vecka med mycket ledighet, det är du värd.

Jenny sa...

Vad skönt, jag har oxå en bra vecka. Jobbar bara tisdag och fredag. Ser framemot imorgon, har några mer ärende än bara Duka, hoppas det är OK!?
Ska vi börja dagen med en rask promenad??
Messa mig om du vill, så kan vi ju gå vid 8-tiden. Kramis

Anonym sa...

Havtorn, s vackert och nyttigt.

NinaH sa...

Bra planer. Go!
Punkten njutning håller ju jag på!!;-)
Ha en riktigt skön välj-vad-jag-vill-vecka!