måndag, oktober 20, 2008

Höst




Har märkt att sen jag började blogga har en del förändrats i livet så tillvida att jag inte har tid att läsa böcker så mycket som förr men även att jag ser fler detajer i jakt på något att skriva om.

Vår och sommar handlade bloggen mycket om min trädgård, som är under uppbyggnad, nu finns det inte så mycket som händer om där ute jo, en krokus har börjat blomma lite vilset om det nu kan vara något annars är det vintervila som gäller i trädgården för tillfället.




Det händer desto mer inne nu när min storta pynt och renoveringssäsong börjar, det är lite svårare att få bra bilder inomhus och utan dom kan det vara svårt att beskriva vad jag hittar på.



Vår natur är helt underbar nu när den byter skepnad inför vintern, alla dessa färger, det är så det tar andan ur en.

Fast härom dagen fick jag brått från skogen när jag var där en runda med barn och hundar och det börjades skjuta, jag hade glömt att det är mitt i jaktsäsongen nu.

4 kommentarer:

Marina sa...

Härligt inlägg! Så känner jag också. Inte mycket händer i trädgården nu. Kanske det blir lite emr när det är dags att göra adventsfint om någon vecka. Jag försöker ta kort dagtid inomhus men der ät itne helt lätt.
Detaljer ser jag och bloggämne ser jag också - överallt! Tar mycket kort.
Pyssel vill jag göra mycket av men hinner ju inte allt, långtifrån.
Vill gärna se mer av dina inomhus projekt tack.

NinaH sa...

Jojo- nu får en se upp i våra skogar!;-)Tur ni klarade er helskinnade ut ur skogen igen!
Nu på hösten tycker jag blogningen får annan inriktning... Blogarna rymmer mer reflektion & funderingar... Många blogare reagerar så.... Det tycker jag är mysigt. Lite eftertanke, lite filt- & brasa-mys-stämning, lite mer tid för pysslande..
Men ok- måhända lite längre mellan inläggen så här års. (Gäller det särskilt för trädgårdsfreakar???)
... Vi återkommer förstås med full frenesi till våren!;-)
Men "tysta" blir vi inte vintertid heller! Eller hur?!;-)

Merja sa...

Hej och kul att du hittade till mig.
Känner igen mig när jag läser ditt inlägg:)
Hoppas även jag att du visar ditt pyssel inifrån;)
Kan dom inte vara klara med den där jakten snart så man kan röra sig som man vill där ute i skogen!!
Nu ska jag läsa vidare hos dig. Vill gärna se dina tidigare inlägg.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Efter denna helgen märks det ännu mera att innetiden har etablerad sig...vi ställer om klockan och der är mörkt när man kör hem efter arbetsdagen...men mysigt skall livet vara inne eller ute, vi ger oss aldrig