fredag, oktober 10, 2008

party party



I kväll ska min 14-åring ha fest ihop med en kompis, det är lite blandade känslor inför den det är så mycket som kan hända på deras party och samtidigt behöver inget alls gå snett utan allt kan bara vara toppen.

Vi har så klart koll på ungdomarna men jag hörde från en som hade haft fest där hade dom stulit fyra datorer(!), andra man har hört talas om är där det har förstörts för hur mycket värde som helst.
Från någon annan fick jag höra att de hade luktat sprit efter en 14-års fest.

Men det är kanske som med förlossningar man hör nästa bara om de värsta, allt för att skrämma blivande (tonårs)föräldrar.

Jag för min del litar på dottern, och det gör jag tills hon missbrukar förtroendet, men man får inte bli för godtrogen heller så därför har vi vidtagit lite åtgärder som att ta bort stöldbegärliga saker och inte ha någon alkohol som de kan komma åt. Sen hoppas jag att de får en rolig kväll och att vi kan konstatera imorgon att det var helt onödigt.

Ni andra får ha en trevlig fredagskväll!

3 kommentarer:

Marina sa...

Ja, visst kan mycket hända och det är ju det man tänker på. Samtidigt vill man ju inte att dom ska känna att vi inte litar på dem. Kluvet det där. Alltför godtrogen ska man itne vara. Hörde häromdagen en 14 åring som sa att vuxna som säger sig lita på sina 14-åringar är grymt lättlurade. Så illa är det nog inte alltid, klart att det finns 14-åringar som går att lita på. Det värsta är ju om det kommer dit folk som inte är bjudna, det är mest det jag är orolig för.
Dom som kommer ikväll har jag ganska stor tilltro till så det går säkert bra.
Har så länge jag kan minnas tutat i barnen att dom alltid kan/ska ringa om det är någon eller något som inte verkar vara helt hundra ok. Hoppas det funkar den dagen det behövs.
Hoppas du och Anders har det bra där ni är i kväll, eller jobbar du kanske?

Marina sa...

Bara jag igen. Jag mailade Dan men han har itne bekräftat att han fått mailet. Men det borde han ju ha fått. Så bra att du kan vara med på kursen.
Ja, mossa skulle jag också behöva plocka. Mycket jag vill göra!

Jenny sa...

Ha en bra kväll, hoppas inte huset har blivit helt vandaliserat:))
Kramis