lördag, oktober 04, 2008

Lite blommor

Ja trädgården är inte helt hopplös och tom om jag nu gav det intrycket med förra inlägget, var runt med kameran i dag för att hitta skönhet genom linsen och fångade



Kornellen som börjat skifta färg på bladen




Grekvädd med kärleksörten Jose Aubergin skymtande bakom




Alunroten är vacker både på undersidan och ovanpå bladen




Jordgubbarna börjar ge upp nu och de sista som är fortfarande gröna blir det nog inget av.




Ser ut som en klase omogna bananer men det är rosenbönans balja. Den växer på det gamla fönstret tillsammans med murgröna.

Annars så mumsar jag på kanelbullar hela dagen som Matilda har bakat, finns inget godare än varma bullar och mjölk.

Ha en bra Kanelbullensdag allihopans!

4 kommentarer:

Marina sa...

Ja, Anki har inte alltid full koll på det där med scrapping, men någon brun färg på kanterna brukar bli snyggast tycker jag i alla fall.
Jag scrappar just nu men fick ta en paus eftersom jag körde fast lite.
Det är bra att ta en sväng med kamera även nu. Då upptäcker man hur mycket fint det faktiskt finns fortfarande. Jordgubbar nu är ju nog itne helt vanligt skulle jag tro. Här är hallonen precis på upphällningen. Det blev en hel del trots att dom blev flyttade i våras. Gott!

Mysig helg till er alla!

Jenny sa...

Vad gott med kanelbullar, det bakade jag på jobbet idag. Nu ska vi snart äta tacos, sen blir det soffläge och lilla melodifestivalen. Kram Jenny

Lily of the valley sa...

Så mycket fint du har! Kärleksörten och alunroten tillhör mina favoriter. Har några olika varianter. Kornell har jag på min önskelista! Förrut idag satt jag och funderade på vad mer jag ville ha i min trädgård. Jag har nu bott här i ett år och jag har börjat från 0. De som bodde här innan hade bara gräsmatta och en liten förskrämd viva. Det finns så mycket fint man vill ha även där ute ;-)

Ha en härlig helg
Kram Lily

Anonym sa...

Det är så här dags som man blir så himla glad för varje liten blomma man hittar!

mvh, Anja