söndag, oktober 26, 2008

Orkideutställning i Hässleholm

En dag som denna med mycket regn och allmänt tråkigt väder är det perfekt att åka på orkideutställning. Det är Hässleholms orkidesällskap som anordnar den i Hässleholmsgården.




Till min stora glädje vann jag en Vuylstekeara- Cambria "Plush" och jag som aldrig vinner.
Den passar utmärkt i mitt fönster.

Jag har nästan bara Phalaenopsis orkider eller Hoya i fönstren, dels för de är underbart vackra när de blommar men även för att de kräver så lite, bara vatten då och då och emellanåt lite gödning.


























Ingen av dessa finns hos mej....än

2 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Orkideer är så häftiga tycker jag, just för att de finns i så många olika färger, former och storlekar, precis som du visat med dina jättefina foto. Mysigt att åka iväg på sånt roligt när det är lite ruggigt ute!

Marina sa...

Oj va du producerar inlägg! Mycket söta pumpor och helt otroligt häftiga orkidéer. Synd att jag inte ´hade tid att fälja med. Hann inte det jag skulle trots att jag inte fäljde med.