torsdag, oktober 02, 2008

Höstcharm sökes

Jag har inte varit lika flitig med kameran den sista tiden, det är som dagen tar slut för fort, och ändå är jag en av dessa som gillar mörkret så det är inte det, utan bara att tiden inte räcker till till allt.

Min trädgård saknar höstcharm något som jag absolut måste göra något åt till nästa år.
Vet i ärlighetens namn inte vad som jag ska satsa på mer än höstanemon och sen finns det ju vackra höstastrar med och alla dessa underbara träd och buskar som skiftar färg, har man några sådana så behövs inte så mycket mer.

Skänkte bort min Rönnsumak till en bättre behövande (och så har jag inte en bra plats för den än) men den hade så där höstiga färger nu så jag kan tänka mej att köpa en sådan om jag hittar den igen till våren.



Här är lite kontraster från när jag var på Jagorstrandsträdgård i Vinslöv förra hösten.

I denna veckans fototriss var där ett foto på våran personkatt Perzon, det är en bekväm kille som gillar att ligga på köksbordet där han har uppsikt över oss andra.
Något som ibland kan ge fel signaler till honom då han kan tro att han faktiskt får vara på bordet alltid.




Nåja det är inte ofta vi hittar honom ätandes vår mat som tur är.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv tycker jag inte att det är svårt att få input på vad som gör hösträdgården attraktiv.
Alla trädgårdstidningar tävlar med varandra om råd, gardencenters likaså att inte glömma alla trädgårdsblogg som visar mmycket av höstfägring just nu.

mvh, Anja

Marina sa...

Vet du vad? Jag drömde att ni skulle flytta. Du berättade om det här på bloggen. Ett hus som låg lite mot Everöd. Det var mycket likt det ni bor i nu och jag minns inte varför ni skulle flytta faktiskt. Jag och mina drömmar!!!
Höstfint blir det ju lätt med lite vintergrönt som buxbom och bambu. Även stora gräs är fina eftersom dom rasslar så härligt när dom torkar. Sen är det ju vackra färger som du skrev. Jag gillar vildvin mycket och min nya aronia ser ut att ha en underbar färg. Kärleksört av olika sorter. Min vinröda krysantemum, har du fått av den eller du gillar itne den kanske? (Vinröd/rost)
Katsuran och rönnsumak = höstfint!
Dahlior saknar jag denna hösten även om jag inte gillar dem supermycket så är den ju en blomma som blommar när mycket annat inte finns kvar.
Lönnar av olika slag är vackert tycker jag och sen har vi ju alla säsongsväxter som ljung, gaulteria (bilden i mitt receptinlägg), kål, silvriga växter.....
Lycka till att få till det!
Nu pratar dom om bloggar på tv. Alla kändisar har bloggar och så VI! Ja, man är kanske lite "hip"???
Ha en skön helg!

Min Gröna Täppa sa...

Hej!

Kul att du hittat till min blogg (med god hjälp av Marina!). Jag har länge försökt motstå det här med att blogga, tycker inte riktigt att jag har tid, men känner nu att jag, för att få lite mer engagemang i min trädgårdsmakeover, skulle bli lite mer offentligt, kanske känner man lite mer positiv press?

Har kikat runt i din blogg och tycker den är jätteinspirerande. Är det ok om jag länkar till den från min sida?

Jag är ingen duktig fotograf så jag är så impad av dina fototriss, du tar verkligen jättefina kort.

Ha det gott!
/Kristina