måndag, oktober 06, 2008

Kök, kitchen, keittö....




Jag har en tråkig vägg ovanför kryddorna och har inte kunnat hitta någon snygg tavla som passar in där.

Så man får göra så gott man kan och har man inga väggord tar man det som finns dvs självhäftande bokstäver.
Dessa köpte jag på Claes Olsson för 22 kr kartan med tre alfabet på.





Jag måste bara lämna en brasklapp huruvida det är rätt ord eftersom jag har slagit upp dem över internet, men det ska vara på grekiska, tyska, spanska, engelska och finska förutom svenska.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt Millan! Jag tror att det svenska ordet är rättstavat ;))!
Det finska är jag däremot helt säker på!

mvh, Anja

Marina sa...

Men va du är duktig! Hur bra som helst blev det ju. Ja, språken kan jag ju inte förstås men det spanska har du väl kollat med Matilda förmodar jag.

Caroline sa...

Måste nog tyvärr säga emot... det finska är inte rättstavat! KEITTIÖ ska det vara. Snyggt i vilket fall som helst!

Jenny sa...

Gud vad piffig du ÄR!!!! Kramis

Lily of the valley sa...

Det blev fint! Gillar väggord :D
Kram Lily