söndag, november 30, 2008

Advent

Slaskar Anders braskar julen, det har regnat lite här idag, kan man då hoppas på ialla fall en inte allt för regnig jul?


I kväll har vi firat advent med min lillasyster och hennes familj, hon är lika pysselgalen som jag så vi har suttit med mossa på hela bordet och gjort kransar.
Vet inte hur vi såg ut när vi var ute i skogen och plockade mossan för klockan hade blivit ganska mycket så det var mörkt och Frida fick använda ficklampan och lyset var på på bilen så vi kunde se var vi gick.



Jag gjorde en tunt hjärta med ståltråd som jag klädde med mossan.



Ja så lite mer mossa till ljusen...

2 kommentarer:

Marina sa...

Man ska inte fundera allt för mycket på hur man ser ut när man gör vissa saker. Ibland kan man nog se mycket skum ut är jag rädd! Så mysigt att ha någon att pyssla ihop med så som Frida.
SÅ fint hjärta! Ja, det andra också så klart. Jul med ståltråd har jag funderat på emn itne kommit till ännu, men det är ju itne jul ännu så jag hinner kanske...
Ska du på föräldrarådet nästa måndag?
Ha en bra ny decembervecka!

Min Gröna Täppa sa...

Som vanligt jättemycket fint, låter så härligt att ha en pysseldag med en lika intresserad syster, här hemma pysslar jag oftast själv, om inte någon av barnen hjälper till.

Har inte testat pepparkakor och nutella, är inte så förtjust i pepparkakor, men jag tror att det är en kombination som barnen hade gillat!