söndag, november 09, 2008

Farsdag

Vi brukar fira farsdag lite halvhjärtat här hemma mycket pga av alla födelsedagar vi har i november (jag den 2, Matilda den 13 och Anders den 15e) och lite beroende på hur dagen ligger, 1994 var det farsdag den 13e när Tilda föddes men i år är den mittemellan födelsedagarna så då blev det en liten present till Anders i form av en ny kaffekopp med texten pappa på.

Vi ska till mina svärföräldrar och fira farsdag med en god middag senare idag.

På vägen dit kör vi inom min pappas grav och tänder ett ljus, han dog tidigare i år och det är första farsdag utan honom.


bilden är från 1972

Han har lämnat ett stort tomrum efter sig och jag saknar honom mycket.

6 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Tack för utmaningen, jag har svarat nu om du vill se ;0) Vi firar inte heller fars dag speciellt mycket, men det blev frukost på sängen och god choklad till far här i huset.

Jag har inte heller min pappa kvar i livet och visst känns det extra tomt vissa dagar som t ex idag.

Ha det gott!

Marina sa...

Vilket härligt 70-talskort!
Jag tänkte faktiskt på dig i morse och att det blir första farsdag utan din pappa. Kan tänka mig att det känns tomt.
Hoppas ni får en god middag och har en bra dag.
Vår dag fick ett tråkigt inslag - inbrott i bilen.
Kram till dig!

Jenny sa...

Jag har gjort min utmaning. Hoppas ni har haft en bra dag i Fjälkinge. Fin bild på dig och pappa, förstår att det måste kännas tomt. Vi hörs i veckan. Många kramar Jenny

NinaH sa...

Fars ...(och Mors)... Dagar... ... är väl egentligen en kommersiell idé. Men paketen är förstås inte det viktiga- även om affärsmännen vill få oss att tro det!;-)
Men visst kan det vara fint att ha högtider för att hylla och/eller tänka särskilt på varandra.
Hoppas det blev en fin och lugn dag för dig & de dina där ni lugnt fick minnas din far... på det sätt som kändes rätt för er!!

Anonym sa...

Här bled det svärfars och farfarstårta.

Anonym sa...

Va fint det gamla fotot är på er båda. Hoppas ni fick en bra dag i Fjälkinge.
Mänga kramar från mamma.