tisdag, november 04, 2008

Ledigdag




Känner mej lite frusen idag så jag hoppade över morgonrundan med grannen för att sitta inne vid brasan och äta en underbar frukost som bestod av knäckebröd med brieost och tomat med persilladekrydda på.



Kryddan fick jag av Lola och Jenny i present i lördags den är köpt på The Spice Tree.
Trådkorgen fick jag av Marina som jag satte ett värmeljus i en kristallhållare som jag fick av Annika, tänket köpa en liten blomma och ha i den senare men den blev fin med ljus i med.


I dag ska jag till vårt hundpensionat för när vi lämnade hundarna där i lördags (de slapp festen) berättade UllaBritt som driver pensionatet att hon skulle avveckla sin trädgård pga sin ålder. Jag fick Dahlior som hon grävt upp och en Begonia men hon hade mer som jag ska hämta idag.
Hon ville bli av med en del perenner med och först tänkte jag om man sätter de i kruka så klarar de sig kanske men har fått rådet att sätta ner det direkt i jorden istället för där är fuktigare.
Jag skulle tänka på att behålla mycket jord runt rötterna med så de inte blev för kala, vi har några plusgrader här så jag hoppas det går.





Jag ska passa på att plantera ut min blåa tulpan "Darwin hybride Tulips" som jag fick av en jobbarkompis som varit i Amsterdam. Det står att man kan plantera den fram till nov/dec och här håller jag bägge tummarna på att de ska klara sig.

6 kommentarer:

Marina sa...

Jag har också ledig dag idag, aldrig fel.
Glömde svara på det där om växterna. Vilken bra grej att få en massa växter sådär! Det är bäst att få ner dem i riktiga jorden nu eftersom det inte är fruset. Bättre att flytta dem igen till våren om du har hunnit tänka om under vintern. (Kanske kan hända!!!)
Det blev ju bra med "krukan" som lykta.
Ha en bra dag!

Min Gröna Täppa sa...

Låter som en härligt slapp och skön morgon! Själv jobbar jag, men bara halva dagen, ska byta av min man vid lunch, som är hemma med sjuk dotter.

Living by Milla sa...

Bamsegrattis i efterskott! Vilket härligt firande du fick. Nästa år är det min tur.

Kram Camilla

Lily of the valley sa...

Vilken go´frukost! Jag älskar brie...
Den blå tulpaner är superläcker.
Kram Lily

No.15 sa...

Kul att hitta hit!Kommer gärna tillbaka!
Må gott!:0)

Annika Christensen sa...

kul att du tittade in till mig.
Hoppas jag får se den här tulpanen på bild till våren.
Fin blogg du har. Funderar faktiskt att byta till svart bakgrund. Tror att du hade gillat Tusenfröjd bloggen också.
Ha det gott jag kommer tillbaka.
Annika