söndag, november 23, 2008

Malmöweekend




Igår när vi körde ner till Malmö möttes vi av ett vitt Skåne, det var i våra mått mätt jättemycket snö.
Så mycket att Tilda började fotografera det genom fönstret när vi körde bara för att få bevis på att vi nu har sett snö i år.

I Malmö var det kallt och blåsigt men vi gjorde våra tappra försök till en liten stadsrunda trots att vi mest längtade till hotellet.

Var tvungna att köra en runda förbi den nya Arenan och titta (missade att svänga av från Nobelvägen när vi skulle mot Jägersro så vi tog det hållet istället...), den var stor och säkert väldigt fin, jag har inte så många arenor att jämföra med och det var fortfarande blåsigt o kallt så vi susade bara förbi med bilen.




Väl på hotellet åt vi och drack gott och barnen passade på att bada i poolen.

I dag blev det däremot desto mer shopping men då valde vi att köra till Burlövcenter och höll oss inomhus hela dagen.
Det blev nödvändiga inköp av kläder till killarna och lite annat fint till oss andra, tyvärr inte en enda julklapp men det finns väl gott om tid för att hitta dom.


Även denna bild är tagen genom fönstret när vi körde

Vad har ni gjort i helgen?

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Kul att du hittade till mig.
Välkommen tillbaka.
Nu skall jag titta runt lite hos dig.
Annika

Jenny sa...

Vad lyxigt ni har haft det, kul med shopping. Jag jobbar kväll idag, lämnar Måns klockan 11 så det blir lite ont om tid. Hoppas du hittar något fint till Adam. Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jasså då har vi kanske sprungit förbi varandra?
Malmö är bra att handla tycker jag.
Konstigt att jag bara sett dessa inlägg nu (tisdag kväll) är ju inne på din blogg dagligen....men men.
Ha det bra, och nästa gång du svänger förbi min atrakten få du gärna slänger en liten pling innan ;O)
Petra