måndag, november 10, 2008

Loppisfynd och mindre bra köp

Vi avslutade kvällen med att åka och bowla igår med min syster och hennes familj. Där är en till sak om mej, jag är hopplöst dålig på tävling och sport och utan att komma ihåg ett enda resultat är jag säker på att de andra sopade banan med mej och jag kom sist.





Men det var inte det jag skulle skriva om utan i förra veckan var jag inne på Blåa Loppan, en loppis som ligger i Kristianstad, och hittade en Jelly Bean skål för hela 35 kr, ett fynd! Går man på Village och ska köpa en sådan kostar den 185 kr.
Jag hade gärna haft ett rött etagagefat nu till jul att lägga julgodiset på, kanske jag hittar det med där...

Ibland kan det vara ett dilemma om man ska ha det snyggt eller funktionellt, vi har dåligt med plats under vasken och värre nu när vi ska sortera mjukplast med så diskmedel, diskborste och wettexduk får stå uppe på vasken.




Jag köpte en pumpflaska med tillhörande kopp, tyckte det blev snyggare så här men..... efter någon vecka var pumpen igenkorkad och trots att man sköljer av den så får man lyfta bort själva pumpen nu för att komma åt diskmedlet, mycket opraktiskt men det ser ju fortfarande snyggare ut.
Snart är diskmedlet slut i flaskan så då får vi se vad vi gör, får Anders bestämma så sätter vi upp diskmedelsflaska igen och skippar pumpen.

7 kommentarer:

Marina sa...

Det är ju inte alltid det med snygg och praktiskt går ihop sig, som med diskmedelpumpen tex.
Visst blir det trångt nu med mjukplasten! Vi har itne löst det på något bra sätt ännu och köket gjorde vi ju om förra hösten så det känns inte så kul att börja mixtra för mycket redan nu.
Inbrottet känns verkligen surt, riktigt onödigt. Det har helt klart gått fort för dom had einte hittat min väska som jag gömt i bilen. Himla tur det!!!
Hoppas nya veckan blir bra för både er och oss. Ni har väl lite kalas nu igen.

Ann-Sofie sa...

Vilket fynd med den fina skålen!

Anonym sa...

Härligt med bra bloggfynd.
Coops genomskinliga diskflaskor är snygga, utan pump..

Anonym sa...

Loppisfynd, skrev jag väl

Jenny sa...

Jättefin skål, var inne på Village idag och det märket är inte billigt. Synd med diskmedelsflaskan, men du får köpa den nya Yes flaskan med handkräm i istället, den är fin tycker jag.
Hoppas ni får en givande kväll i föräldrakursen. Vi hörs kramis

NinaH sa...

Grattis till skål-fyndet! Fin!
Kanske prova annan pumpsort...? Vi har haft pump för diskmedlet på bänken rätt länge - funkat....(Hittills i alla fall....;-)...)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Pumpen som pajade, tja..vad ska man säga....med lite svinn måste man räkna, haha.
Jag har en Diddl-Mus med en ostbit som pumpknapp på huvudet och den har fungerad i nästan nio år...så köp nåt annat och det blir säkert långvarigare. Kram, Petra