onsdag, november 05, 2008

Nytt i trädgården

Jag fick arbete som räckte hela eftermiddagen av UllaBritt igår. Men jag menar inte att klaga för det är ett arbete som jag gillar och det regnade inte utan det var rikigt skönt att vara ute och påta i trädgården.





I allafall var bilen full med diverse perenner bla tre olika astrar och jag har beklagat mej innan över att jag inte har några höstblommor så de behövde jag, fick även en höstflox sen blev det en hel del av sådant som hon tyckte jag skulle ha



men som hon inte visste vad det var en söt liten buske med gula blommor ser ut så här nu när den har vissnat, nån som vet?



Och Rudbeckia tror jag detta är.
Där var en ganska låg med blå blommor och en med gula blommor så beskrev hon dom och jag bara tackade och tog emot liksom en lite större och tjockare sort av Kärleksört, även jordgubbarna som jag inte behövde tog jag för hon behövde bli av med dom och sen var det några stockrosor som jag knappt har plats för men med lite god vilja kom de med i jorden.

Ska bli spännande att se till våren vad det är jag har planterat.













När jag var ute och rotade hittade jag min skugglilja som börjat blomma, den ligger ner under min Hortensia så den syns knappt, synd för det var så otroligt söt och borde synas mer.

6 kommentarer:

Marina sa...

Den där busken med gul blommor är en hupericum. Prakthypericum tom. tror jag.
Så roligt att få så många blommor helt gratis. Dert är ju ett jobb man gärna gör.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag måste säja du har en väldigt god hand med dina växter i din trädgård. Det blir säkert kanon när de där kommer upp:-)
Jag ska hälsa j från dig. Hälsa L när du träffar henne.. det var ett tag sedan jag stötte på henne.
Världen är stor och inte var dag man träffar på bekanta i bloggarna:-)
Ha de så fint tjingeling

Lily of the valley sa...

Wow! Vilka skatter du fått! Förstår om du är överlycklig :D
Kram Lily

NinaH sa...

Vad många fina växter du fått! Grattis! Som Marina redan berättat - den låga med gula blommor är en Prakthyperikum. Hypericum androsaemum heter den på latin om du vill googla fram en bild.

Anonym sa...

Så fina de är, det ska bli roligt att se dom till sommaren.
Kram mamma

Jenny sa...

Gud vad många blommor, duktig är du med som är ute i trädgården. Jag skulle behöva räfsa löv men är inte alls inspirerad till det. Vi ses i em. Kramis