tisdag, november 18, 2008

Fler julkort

I morse innan barnen gick till skolan så bad minstingen om att vi skulle pyssla i kväll igen, han var inte klar med sina julklappskort.
Självklart kunde vi det.
Jag passade på att köpa lite tomtestickers och lim när jag var på Maxi och pysselverkstaden var igång men barnen droppade av en efter en och kvar satt jag.




Här är några av korten jag gjorde.

Jag har hittat en hel del julbloggar som jag läser flitigt på och jag märker att jag nog skulle behöva lite tjänstledigt för att göra allt som jag skulle vilja.
Inspirationen bara flödar.

Bla hittade jag "Den store julebog" på en blogg, klicka på länken och se om ni får något tips.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jättefina kort igen!
Visst är det så att man behöver tjänstledigt nu fram till jul. Det borde alla få ha tycker jag. Man skulle kanske bli politiker och genomdriva det. Vadå naiv??? Jag???
Den där länken funkar inte, kan ju vara något tillfälligt kanske. Jag ska prova igen.
Jag har också hittat några julbloggar som jag följer nu och man vill SÅ mycket. Jag vet bara inte var jag ska börja.
EN sån vacker morgon idag! Jag fick ett ryck o stack lite granris i byttor o korgar och slängde några prydnadskål.
HA det så bra idag!

Marina sa...

Nu funkade den! Altid kul att inspirera sig till jul i både böcker o tidningar men framför allt, bloggar.
Först när jag läste din kommentar hos mig så fick jag det till migrän istället för minigran! Min hjärna lurar mig sådär emellanåt. Ett stressymptom har jag läst men ajg är itne stressad så jag vet tien varför jag läser tkigt ibland. Kan blir ganska tokiga saker av det ibland.
Julgardiner har jag slutat med sen vi gjorde stort kök. Det blir tyvärr för dyrt att byta i tre stora fönster så jag pyntar mer med annat istället. Testade nya stjärnan i köket i går. Blir nog kanon! Men den åkte upp på vinden igen. Tidigast fredagen innan advent får den komma fram, förmodligen inte förrän på lördagen.

Jenny sa...

Vilka fina julkort ni gör, orkar inte ens tänka tanken på att göra några. ha det gott kramis