måndag, november 03, 2008

Nu är jag 40 på riktigt



Jag blev så ordentligt firad i lördags att jag var alldeles matt i går, vet inte vad jag ska börja med att berätta.

Först måste jag säga TUSEN TACK till alla som har gratulerat mig och gjort min födelsedag helt oförgömlig och även tack till er som skickat ett grattis över bloggen.



I lördags hade jag bara "finliret" kvar såsom dukningen och uppläggningen mm så jag hade lite tid att skriva matskyltar, festregler och lite annat roligt som man kunde läsa på på toaletterna.



Vi hade uppdrag till några av gästerna bla skulle min mamma göra "high five" när någon sa något roligt, Tobbe skulle mumlande upprepa det sista ordet i meningen han just sagt, Lola skulle dra igång fågeldansen med hjälp av en gitarrspelande Martin. Vid kaffet var det upp till bevis om man klarat uppdraget eller inte och så fick de små paket som "pris" på sitt mod.

Vad jag fick i present? Det märks att man känner mej väl för jag blev väldigt glad för allt.
Det var smycken av Thomas Sabo, lyktor, ljus o ljushållare, blommor, ram och ytterkruka eller korg i trådslöjd, pengar och popcorn (fem påsar opoppade, micropop och en popcornsskål med färdigpoppade popcorn i...... =))



Mina kära arbetskamrater kunde inte låta genombrottsprojektet, som vi haft på jobbet i år, gå spårlöst förbi så jag fick ett fint aktiveringsförkläde av dom med cd-skiva, kokbok, betong, diskborste, bild på en ung David Bowie (gammal favorit) och gammal Olle (inte favorit) fastbundet i förklädet så jag kan hålla mej sysselsatt.




Kvällen gick annars i sångens tecken, tack till Martin som hade sin gitarr med sig så vi kunde skråla natten lång och tack vare internet hittade vi alla sångtexter vi inte kunde utantill.

Jag har haft en toppen födelsedag och jag hoppas att de som var här hade lika roligt som jag!

4 kommentarer:

Marina sa...

Jag avundas dig som vågade och orkade fixa en sån fest. Jag vet redan nu att jag inte kommer fira min 40-årsdag.
Roligt med sådan små uppdrag.
Att jag kom ihåg din dag var inte speciellt ansträngande. Jag har stenkoll vet du!
Lite onödigt faktiskt att fortfarande kunna räkna upp så gott som hela högstadieklassens födelsedagar. Finns annat som kunde få plats i hjärnan egentligen om jag själv fick välja. Men så är det...
Ha en bra vecka, din första som 40-åring!

Min Gröna Täppa sa...

Grattis, ni verkar ju haft det jättetrevligt på din 40-årsfest! Jag har ett par år dit, men tiden går ju fort så snart är det min tur också!

Ang. Österlen lyser, så tror jag att det är på Allahelgona det lyser, men jag har inte heller vetat om att det funnits så jag är inte säker!

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott då:-)
Visst är det du Milla som i ungdomsdagar hade en bästis vid namn jennie?
Ha de...gott

Anonym sa...

Ja TACK för en jätte trevlig fest. Fast dina kompisar tyckte att jag var lite löjlig och din lillasyster trodde att jag drucket för mycket vin när jag utförde mitt uppdrag "high five". Men det får jag väl bjuda på, för roligt var det.
Kram mamma.