fredag, november 14, 2008

Min lilla tös

Igår fyllde hon 14, min lilla lilla Tilda.



Visst var detta igår? för inte kan det ha varit mer än 10 år sen vi tog detta kortet.



och vem är denna fjortis? hur kunde hon bli längre än mej, så snabbt.


När man tänker tillbaka så har allt gått så snabbt, jag känner mej fortfarande som 25, inne i själen är jag ung och stolt och stundom smått anarkistisk samtidigt som jag är en ansvarstagande kvinna, mamma och fru.

Jag vill ha mina barn små och beroende av mej samtidigt som jag gör allt för att de ska bli självständiga med egna värderingar.
Jag kan "slita mitt hår" när de inte gör som jag vill samtidigt som jag blir stolt som en höna när de gör på sitt eget vis och det visar sig vara bättre.

Det är inte lätt att vara förälder man vet liksom inte förrän efteråt om man gjorde rätt och jag har som tur är några år till på mej innan barnen är stora.

4 kommentarer:

Marina sa...

Det är ju precis det där - man vet iten förrän efteråt, när de redn är stora, om man gjorde rätt eller fel.
Trist att hon var sjuk i går på födelsedagen. Hoppas hon mår bra eller bättre nu.
Ja, fort går de tju verklgien och jag saknar småbarnstiden ibland men samtidigt inte. Man är fri på ett annat sätt och det är en annan gemenskap.
Jag sliter också mitt hår och är Så orolig emellanåt för än det ena och än det andra. Vad blir det för människor av dem till slut? Kommer dom att bli "som jag vill" och det det som är meningen egentligen? Jag vill ju samtidigt ha självständiga barn som vet vad dom vill och som inte gör som andra säger till dem (bara när jag säger till dem!).
Inte lätt det där!
Du akn ändra typsnitt till viss del i "teckensnitt och färger" annars får man nog ladda ner andra för att kunna ha önnu fler att välja på. Jag vet att tex. "under en vind" har laddat ner.
Inte lätt med det tekniska alla gånger.
Trevlig helg!

Evelinas hus sa...

Hej,
Ja fy sjutton vad tiden går fort. Min äldsta är 4 år, vill att han alltid ska vara det :)
Kram Caroline

Anonym sa...

Ja tänk va tiden går.... Min först födda är 40 år men hon ser ut som 25 och lika vacker och pigg som alltid om man bortser tonårstiden(förlåt det är ett skämt du var söt då med.) Men vackrast av alla är ändå Matilda så där har du fått en rival,(men det tror jag att du kan ta.)
Kram till min vackra flickor.

Anonym sa...

Visst går det så fort, din dotter fjorton, min dotters dotter 15.
Du vet min dotter har ju oxså fyllt 40 precis som du och är oxså som hon var 25 och lika vacker.. där är ni så lika.
40 är en ålder där man stannar ett tag ..20 år i alla fall, bara så du vet, men hur gammal man än blir så har man alla sina åldrar i sig och alla sina ansikten ingjutna liksom;-) gamla nä det blir vi inte riktigt på allvar även om åldern tar ut sin rätt ibland.
Hälsa Lena o ha de gott Milla/Pialotta