måndag, december 01, 2008

Granar

Jag slapp gå ut i skogen och hämta granar det fixade mamma och Jalle till mej så nu har jag massor med äkta Smålandsgranar här.



Några hamnade i de stora konservburkarna












En hamnade i det stora zinkfatet och en på trappan.
Sen fick barnen vars en på sina rum som de ska klä med minikulor när det blir dax för det.

Jag har uppdaterat matsedeln för denna veckan, raggmunkarna är Tildas önskemål för de hade gjort det på hemkunskapen så det får hon göra till oss.

6 kommentarer:

Marina sa...

Bra att kunna ta tips på mat från varandra.
Jättefina granar! Jag skulle vilja ha ett par till så jag får nog ut på en tjuvsväng igen.
Ha en bra kväll!

Jenny sa...

Fina granar, ses vi 14.30 på MIO??
Kramis

Lily of the valley sa...

Jättefina granar! Jag skulle också vilja ha tag i några...
Kram Lily

Susanne Lindén sa...

Kul idé med granar i konservburkar! Jättefint mosshjärta och adventsljusstake du gjort. Skall klura lite på det där med burkarna och se om jag kan få till något.
Ha det gott!

NinaH sa...

Mysigt med många granar! Och fint i dina burkar!

Annika Christensen sa...

wow vad fint du har gjort.
Visst är de bra när barnen kan laga mat. Båda mina har flyttat hemmifrån och kommer gärna hem och äter hos mamsen ibland.
Ha det gott
Annika