fredag, december 12, 2008

Lucia i kyrkan




På vår skola är det alltid femmorna som går Lucia så jag har varit nere en runda i kyrkan nu på morgonen och fått en dos av Lucia och ljus och sång.
Det är något speciellt med Lucia om det är att det väcker minnen från när man själv var liten eller om det bara är vackert vet jag inte men jag blir alltid rörd.

Jag hade fått för mej att jag skulle gå ner till kyrkan och det har snöat här inatt som övergått till regn så vi var som blöta katter när vi kom fram så kameran ville knappt starta pga av den blev blöt och sen blev det imma på linsen....
Som tur är kan vi se dom fler gånger denna helgen så det kan bli några bra foto till slut, hoppas jag.


Vi har haft våra diskussioner här hemma angående klädseln, Max ville ha skägg och jag sa nej frågade tom läraren som med sa nej till tomteskägg.
Idag var Max den enda som inte hade det och jag tyckte faktiskt synd om honom, han blev som en liten nisse brevid de andra tomtarna.




I dag har jag nog en date med Jenny, hoppas det blir av att vi kör till Åhus, jag är ledig så hur det än blir tänker jag njuta av dagen.

7 kommentarer:

Min Gröna Täppa sa...

Det är så stämningsfullt och mysigt med lucia. Jag fick min dos på jobbet och vet att jag har ett att vänta i morgon bitti med Maja.

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Trist med skägget men inte förvånande. Tydliga budskap från skolan om vad som gäller och sen håller man på det - det röstar jag för.
Lucia kom på jobbet och dom var så duktiga.
Hoppas du torkat nu! Ha en bra kväll! /Marina

Anonym sa...

Stackars Max men han var ju den sötaste Nisse jag har sett. Vi hade Lucia på jobbet, musikskolan kom ner till oss och de sjöng så vackert så tårarna kom.
Kram till er alla mamma.

Marina sa...

Vilken mailadress ska jag använda till dig? Jag har fått ett svar (du vet nog från vem) som jag vill skicka till dig. Maila mig på marina.persson@telia.com

Tulipa sa...

hej!
Tack för din kommentar, så hittade jag till dig!
Jag har nog aldrig sett tomtar i den åldern gå med skägg...men det var ju tråkigt att han då råkade bli den ende som inte hade. Lite taskigt.
Trevlig helg
Gillar burken i förra inlägget!
Hälsningar Tulipa

NinaH sa...

Hoppas din dag fortsatte lika mysigt som den började!

Lily of the valley sa...

Mysig med Lucia! Jag har precis avnjutit SvT´s Luciamorgon! Kaffe, tända ljus och snö utanför, mycket stämningsfullt :D
Taskigt för Max men typiskt att det som bestäms inte följdes!
Fina amarylisar
Ha en mysig Lucia och helg
Kram lily