måndag, december 15, 2008

Julklappar



Nu har vi med kommit igång med julklapparna, vi var lite tröga i starten fast idag har vi varit en första runda på stan.
Jag hade listan i högsta hugg utan den fungerar det inte, där står vad alla önskar sig och vad vi redan har köpt.
Efter vissa önskningar står där även lite jämförelsepriser tex ett secure digital micro 2gb(minneskort) kostar på Phonehouse 349 kr och på Clas Olsson 179 kr, kan vara bra att veta innan.

I morgon blir det ett nytt varv och en julgran, vi stressar lugnt.

Hur gör ni som har barn med antal paket och summan?
Vi har haft en millimeterrättvisa här med samma antal och samma slutsumma till alla barnen och så verkar det bli i år med fast numer blir det färre och dyrare än när de var små.

Jag fick en utmaning av Jenny jag svarar på den nästa gång jag gör ett inlägg tyckte nämnligen att sängen kallade på mej nu....

4 kommentarer:

NinaH sa...

Jag skrev lite häromdagen om hur vi gör... men det har du säkert redan läst...?
Lycka till med klapp-bestyren! Låter som du har god koll!;-)

Min Gröna Täppa sa...

Skönt att höra att det finns fler som inte är färdiga, vi har knappt börjat med våra... Men det brukar alltid ordna sig så jag känner mig ganska lugn ändå. Vi är noga med att summan ska bli densamma för båda barnen,men det kan däremot bli olika många klappar eftersom Oliver ofta önskar sig dyrare och större julklappar medan Maja kan önska sig mycket "småplock"

Ha det gott!

Marina sa...

Kände ni skalvet?
Vi köper för ganska lika slutsumma men eftersom Erica är upp i vuxenstorlek på kläder så kostar hennes mer än Oscars. Om dom tex. ska få vars en tröja så kan ju samma typ av tröja till henne kosta 50-100 kr mer bara för att den är i vuxenstorlek. Då tycker jag ändå att det är samma så att säga. Oscar får inte något annat för den summa mer då. En pyjamas är en pyjamas, ett par jeans är ett par jeans oavsett storlek/pris. Sen får dom en hel del som som skulle fått ändå kanske som underkläder, duschgrejer, strumpor och sånt.
Det är jag som ska köra på onsdag. Du körde senast. KOmmer vid 11.30 eller lite efter.

Erika sa...

Har inga barn så där kan jag inte svara men du verkar ha en katt som intersserar sig mycket för julen. Härligt att se!! Annars är jag en förespråkare för detaljerade önskelistor så att personer får just det de önskar sig.