tisdag, december 30, 2008

Snart nytt år




Nu fick jag lite datatid.
Inte för jag har haft det stressigt dessa dagar, nä, det är så att vi har inneboende här sen i julas och jag behöver lite ensamhet för att sätta mej och skriva. Nu är jag hemma själv en liten stund och då passar jag på...

Tänk imorgon är det nyårsafton.
Vad ska ni göra?
Vi skulle ta det lugnt och ha barnen i fokus så vi bestämde oss för maskerad. Det var det många som ville så nu är vi 25 personer.
Upplägget är detta:
Vi ska samlas vid middagstid och gå ner till badplatsen för att grilla korv och leka vad vädret tillåter. Bastun sätts på för de som vill värma sig och sen får varochen gå hem till sitt för att klä sig. Det är hemligt vad vi ska ha på oss så det ska bli väldigt spännande att se.
Sen blir det mycket mat och god mat som sig bör och därefter är det år 2009.

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Kikar in för att önskar dig ett Gott Nytt År
Kram Lily

Jenny sa...

Ett riktigt gott nytt år på er hela familjen. Fast vi hörs väl imorgon, tack för att ni kommer att tänka på oss, vi kommer göra detsamma. Många kramar Jenny

Jenny sa...

Ett riktigt gott nytt år på er hela familjen. Fast vi hörs väl imorgon, tack för att ni kommer att tänka på oss, vi kommer göra detsamma. Många kramar Jenny

Jenny sa...

hoppsan, det är nog för att ni inte ska glömma oss..........

Marina sa...

Kul att höra från dig! Jag är faktiskt jätteglad att du bloggar nu. Mer kontakt då även om det "bara" är via cyberspace.
Låter mysigt med korvgrillning o sånt. Vi ska till K med familj så det blir säket mysigt och gott.
Ha en härlig nyårsafton o hälsa alla. Kram!

NinaH sa...

Maskerad! Vad kul!
Detta år tar vi det lugnt med en afton på fyra. Det är också trevligt.
Ha det så kul!(Det tänker vi också ha!;-)...)
Önskar dig ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Hej på dig Milla.. kul du kikade inom på Kafferasten:-)
Rolig grej ni ska göra på Nyår.. förstår du bor i kvarter där ni är ett glatt gäng runt om.
Ser du har tre goa ungar så fina de är på fotot.

Jo du J mår bra, utmärkt bra faktiskt. Var på laser igår och på återbesök idag .. full syn på båda ögonen och hon som haft linser i 20 år nu. Hade riktigt dålig syn ska du tro.. fantastiskt det där med laser och knappt någon tid tog det. Ingen svullnad, inget blodsprängt.. utan helt normalt. Man kan knappast tro det är sant.
ha de fint nu du oxså och ett riktigt Gott Nytt År på dig.. hälsa L. jag ska hälsa J och kanske tala om att du skriver här eller..
Hej svejs

Min Gröna Täppa sa...

Låter som det kan bli en härlig nyår för er! Vi kör den enklare varianten med inte så mycket gäster. Jag har öppet i affären idag så familjen städar och lagar mat...

Gott Nytt År!!

Susanne Lindén sa...

Låter kul med korvgrillning och maskerad! Själv skall jag arbeta i kväll och tidigt i morgon bitti....så här blir det lugnt;)
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Anonym sa...

Ja, korvgrillningen blev ju lyckad. aknade dock brännbollen. Nu laddar vi för ikväll! Vi ses!