söndag, december 07, 2008

Söndag




I dag fyller min mamma 60 år, stort grattis till henne, på bilden är hon ca 7 år och väldigt söt med taniga ben. Vi firade henne ordentligt igårkväll så hon har nog en lugn och skön födelsedag idag.





Jag fortsätter skriva matlista för jag har märkt att vi äter nyttigare och mer varierad mat om jag gör det plus att jag får nytta av mina kokböcker för jag har börjat leta nya recept i dom, fast denna veckan var jag borta hos Jenny och lånade hennes GI-böcker får se om jag hittar något i dom som kan falla oss i smaken.


Har ni provat att göra Leilas Rocky Road?
Jag har en egen variant av dom och de är goda, lätta att göra och en omgång är redan uppäten.

600 g mjölkchoklad
2 dl jordnötter
1 påse dumlekolor
en näve marshmallows (klippta eller mini)

smält chokladen
tillsätt resten av ingredienserna
bre ut på bakplåtspapper
låt stelna och skär ut i kuber


I kväll tar vi det lugnt och tittar på Arn och käkar popcorn

6 kommentarer:

Marina sa...

Grattis till din mamma!
Visst äter man bättre med matsedel.
Öåter mysigt med film och popcorn.
Jag hämtar dig i morgon. Har jag skrivit det?

NinaH sa...

Hälsa mamma grattis!
Mums för din variant av Rocy Road!
Arn & popcorn ingen dum helgavslutning!;-)

Annika Christensen sa...

Tänk vad tiden går fort!
Själv fyller jag snart 50 och undrar hela tiden hur gick det till?
Fint foto.
Rosen var ju också helt underbar.
Ha det gott
Annika

Jenny sa...

Tack för trevligt sällskap på morgonkvisten. Var aldrig på Rusta, blir kanske imorgon. Ha det så bra Kramis

Lily of the valley sa...

Säg Grattis till mamma!

Rocky Road fick jag recept på av en arbetskamrat. Har inte vågat göra såna än ;-)

Kram Lily

Anonym sa...

Ja det var en jätte trevig och helt underbar kväll med många roliga saker som ni hade hittat på. Jag och Jarl tog det mycket lugnt hela söndagen.
Om det är någon som vill ha tips till en rolig födelsedag så skriv till Milla. För jag glömmer den aldrig.
Många kramar och än en gång TACK
Mamma Tack också till er här.