torsdag, december 04, 2008

Blommor



När jag var ute och planterade granarna häromdagen såg jag att min ena rosenbuske börjat blomma.
Det är en sådan ros som jag köpte på Maxi för något år sen för 25 kr, den låg i en papplåda utan namn och jag trodde nog att den skulle överleva något år men inte mer och nu i höstas flyttade jag den.
Så svarar den med en söt liten ros i december.



Orkidén som jag vann när jag var på utställningen i Hässleholm har vissnat ner nu, undrar om jag lyckas få den att blomma igen.


I dag ska jag på provsmakning av stark chilimat, jag går då och då på högskolan i Kristianstad och utför provsmakningar, denna gången är det då mat med chilismak förra gången smakade jag smoothie.
När jag anmälde mej tyckte jag det var kul att prova något nytt men jag vet aldrig vad det är för märke jag provar och ibland har de inte kommit ut på marknaden än utan man ska prova nya smaker så någon nytta av det har jag inte utan det är mer som en rolig grej.

3 kommentarer:

Marina sa...

VIlken märklig grej, att prova mat på högskolan!
Jag hämtar dig till mötet på måndag. Lite efter kl 18.
Vilket klipp, den där rosen! Kul att göra sådana fynd.
Lycka till med lussekatterna när det än blir. Våra blev goda och Ronja lyckades inte sno några. Du har väl hört om när hon åt en hel plåt ogräddade?

Jenny sa...

Tack för trevlig liten fikastund, ha det så bra så hörs vi efter vår "jobbehelg". Kram Jenny

Anonym sa...

Vilken fin ros hoppas bara den blommar till sommaren också.
Kram mamma.