söndag, juni 15, 2008

Utmaning

Fick som sagt en utmaning av Marina här kommer svaren på den.

♥ När gick du upp idag? kl 8
♥ Diamanter eller pärlor? har diamant i vigselringen men är svag för pärlor, särskilt när jag trär själv.
♥ Senaste filmen du såg på bio? Arn i julas
♥ Favorit TV - program? nu längtar jag till att Mord i Midsomer ska börja annars kan jag se Vänner hur många gånger som helst
♥ Vad åt du till frukost? Matilda gjorde scones till oss så det åt jag med ost och marmelad
♥ Vad är ditt andranamn? Margarethe
♥ Din favoritmat? Buffemat, dvs en salig blandning av sallad och kött, varmt och kallt. Julbord, påskbord, midsommarbuffen mums
♥ Vilken mat gillar du inte? kroppkakor
♥ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Coldplays nya "Viva la vida"
♥ Vilken bil kör du? Skoda Octavia
♥ Vilken är din favoritmacka? knäckebröd med avocado och ägg
♥ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? falskhet
♥ Vilka är dina favoritkläder? tunika och jeans
♥ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? skulle vilja åka runt i USA och ta med barnen till Disneyworld och central perk (cafeet i Vänner)
♥ Favoritklädmärke? Esprit
♥ Var vill du dra dig tillbaka? åhh inte är det dax för det än
♥ Favorit tid på dagen? morgonen
♥ Var är du född? Kristianstad
♥ Vilken är din favoritsport att se på? undviker sport så mycket jag kan men nu i dessa EM-tider ser jag på fotbollen
♥ Coca Cola eller Pepsi? cola light
♥ Fotboll eller ishockey? pest eller kolera, jag väljer fotboll men bara om det går bra för Sverige
♥ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? vintertid är jag en morgonmänniska men på sommaren älskar jag kvällarna
♥ Pedikyr eller manikyr? manikyr, fast jag har aldrig varit hos ett proffs
♥ Några spännande nyheter att berätta för oss? Ska gå på semester på fredag!!
♥ Vad ville du bli när du var liten? bondfru, trodde nog att det innebar att baka och mata djur, något jag ville ha många av
♥ Bästa barndomsminnet? mycket lek o bus
♥ Varit i Afrika? Egypten, fast det var längesen
♥ Nånsin rullat in någon i toapapper? nepp
♥ Varit med om en bilolycka? tackolov nej
♥ Favoritdag i veckan? fredagkväll =myskväll
♥ Favoritblommor? vid juletid- tulpan, våren- pensee, i går- pion, nu- klematis, imorgon- rosor
♥ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? kinamat helst en ordentlig lunchbuffe ;)
♥ Äger du en cykel? ja, två stycken. En gammal dam för fincyckling och en citybike när jag cyklar till jobbet (1,3 mil eller så...)
♥ Vem fick du senaste mailet från? kul att få den frågan det var ifrån vingresor - vår biljett till Rhodos i augusti
♥ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? ingen tror jag
♥ Läggdags? strax över tio när det är jobbedag dagen efter
♥ Senaste personen du delade en middag med? familjen, spagetti och köttfärssås
♥ Vad sysslar du med just nu? har precis tittat på Irene Huss- glasdjävulen på dvd
♥ Favoritfärg? vitt o svart
♥ Hur många tatueringar? en liten svala på skuldran

2 kommentarer:

Marina sa...

Alltid kul att få veta lite mer om folk. Sp du har tidig semester du. Jag jobbar fem veckor till, mne efter 1 juli så jobba jag ju bara 50% så då blir det ganska mycket ledigt ändå.
Ha det så bra!

Anonym sa...

Hej Milla!
Roliga frågor du har svarat på.
Det var ett tag sen jag var inne på din blogg, så där var mycket nytt att läsa. Men det är alltid lika roligt.
Kram mamma.