fredag, juni 06, 2008

6 juni

En underbar dag att börja sommarlovet med, för de som har.

Jag skulle visa min syster vad jag gjorde i betong i dag och kunde inte låta bli annat än att ta fram även det nya.





Till foten har jag använt en sandform och hjärtanen är vaniljhjärtanformar.







Jag gjöt på ett rabarberblad men inte ända ut till kanten på bladet utan formade det som ett hjärtan sen la jag dit armeringsjärnet så det har torkat ihop.
Ska göra nåt hjärtan till att ha där vid väggen tillsammans med klematis som jag tänkte skulle växa på armeringsnät.

Provade att sätta märlor (tror jag det heter, U-formade spik) på ett fat så man kunde hänga upp det men det släppte under torkningen. Får prova med nåt annat, tex att ha hål som man kan ha snöre genom.






Timjan, jag tycker jag kan känna doften av det bara jag ser på bilden.
Är tyvärr ganska dålig på att använda det när jag lagar mat, utom när jag rostar potatis och grönsaker i ugnen.

1 kommentar:

www.nestorforlag.se sa...

vad fina grejer du gjort i betong, har själv tänkt att göra ett vattenbad av raberberblad men det får nog vänta tills nästa år, men det finns så mkt fint att göra. Ha en trevlig helg!