onsdag, juni 18, 2008

Riddarsporre

Satt här i måndes med hjärnsläpp och så fort jag såg den första kommentaren så, javisst det var det. Riddarsporre.
Ibland funkar inte minnet och speciellt inte när jag har lite tidspress.





En kvist har ljusblå blommor, helt annorlunda än de övriga som är mer åt det lilablå hållet.





Den första av Mr Fokker har slagit ut, har planterat en hörna i en större blomlåda som jag tänkte skulle bli täckt med dessa. Får se nu när de börjar titta fram om min plan funkade.





En annan blå skönhet är jätteblåklockan som med kommer nu.
Undrar om det var planerat att alla blå blommor skulle blomma samtidigt?
Nu väntar jag på de vita, rosa och mörkröda blommorna, för det är de färgerna jag har använt mej av mest när jag planterat.

3 kommentarer:

Marina sa...

Så är det ju med minnet, ibland sviker det. (det svek nog fotbollsspelarna nu precis, dom visste ju inte hur man tar emot en boll längre!)
Ett tag hade jag mycket gult i rabatterna men jag har gallrat bort den färgen en del numera. Vitt, blått, rött, vinrött/mörkt och en del rosa har jag. Orange har jag itne alls.

Anonym sa...

Jo,jo! Minnet skall man inte snacka om! När jag skulle säga till mina trädgårdsbesökare att här har jag kamelia s kom jag inte på just kamelia - pinsmt!
Mitt "hatobjekt" i perennrabatterna är ROSA! Fy så GRÄÄÄÄSLIGT! Min gula rabatt skall göra sensation nästa år och jag vill att perennrabatten skall "brinna", visa temperament.Jo,jo. För två år sedan gillade jag pasteller ihop med blått och nu inser jag att det är ju alls inte jag!
Jag som kan både "svära, slåss och spotta långt" blir inte ljuvare genom ljuva blommor ;))!

mvh, Anja

Living by Milla sa...

Hihi, minnet är kort men intensivt brukar jag säga!
Jag har också riddarsporrar som blommar för fullt, de går i vitt och blått..underbara!

Ha en härlig Midsommar!
kram