torsdag, juni 26, 2008

Lugna dagar

Det är skönt med semester, allt går i sakta mak.





I morse när jag gick runt och kollade läget var det bara humlorna som lät och de jobbar hårt i dessa tider, fick ta många kort innan jag fick en något så där i mitten och med hyfsad skärpa för de är snabba med de små.








Alunrotens lilla vackra ljusrosa blomma har stått länge nu och mysk malvan har nästan precis börjat blomma.

Bakom Alunroten ser man ett nytt betongbad med vatten i.





Och när jag ändå är inne på betong kan jag passa på att visa den lite större krukan jag gjorde för nån vecka sen. En liten lönn har hittat sin plats där.

I dag hade jag hoppats på lite sol så jag kunde fortsätta lata mej men det ser mer ut som det blir en dag för pyssel som omplantering av tomatplantor som står för trångt och klippa bort lite visset i rabatten och jag behöver en ny spalje till en klematis jag fick av Marina, den har börjat växa nu efter regnet.
Så sysslolös blir jag inte.

3 kommentarer:

Marina sa...

Nä, sysslolös blir man ju aldrig. Sen är de tju en annan femma om man vill syssla. Men att strosa runt och klippa lite visset och småpyssla lite är skönt tycker jag.
Kanonfin den stora krukan.

Anonym sa...

Det märks att du har semester! Du har lagt ned tålamod i dina fantastiskt vackra bilder.
Och betongkrukan ja. Snart är jag så grön av avund att nån jäkel mejar ned mig med gräsklipparen!

mvh, Anja

Anonym sa...

Hej Milla!
Vilken fin kruka du har gjort!!!!
Malvan är en av mina favorit blommor, jag sätter frön varje år men de är inte i närhet av att blomma ännu. Jag har också matat sorken med en mysk malva så nu har jag dom i kruka.
Kram mamma.