måndag, juni 16, 2008

Efter regnet

I natt kom det....regnet, i massor och idag haglade det och nu vill jag ha sol igen.
Var tog min sommar vägen jag ska ju ha semester snart?!

Gick en runda och kollade in blommorna nu efter jobbet och de verkade gilla regnskurarna som har kommit.





Jag var så duktig och skrev upp alla mina blommor i rabatterna förra våren men denna var inte uppskriven antagligen för jag inte visste vad det var för något.
Den har en ljuvligt blå nyans men jag måste komma ihåg att flytta den till nästa år, hade nämnligen glömt den i våras och satte en hibiskus buske bredvid.
Den är stor så det blev lite för trångt för dom.





I går stod denna lilla raring mot väggen, idag var den borta. Det var den enda som inte tålde regnet inatt.

Dagens glädjeskutt tog jag när jag såg ytterligare en knopp på pionen





Hoppas den tänker slå ut, de andra blommorna på busken är redan utslagna och snart bortvissnade.

Nu är det snart dax att åka iväg till min systerdotters 6-års kalas, de lovade att grilla där ikväll fast jag undrar om de inte får steka korven på stekjärnet istället.

4 kommentarer:

Marina sa...

Ibland läser jag tokigt! Strykjärnet läste jag. Men hallå, steka korv med strykjärnet!!!!!
Det var ett mycket välbehövligt regn och det behövs ju egentligen en hel del till. Fortfarande snustorrt bara en liten bit ner under ytan. MEn så klart att du vill ha en solig semester, det vet jag ju. Jag trivs bra i vilket väder som nästan. En lagom blandning, så är jag nöjd.
Den där pionen ser ut att vara mycket vacker!
Den blå blomman är riddarsporre. Jag blev itne riktigt klok på om du undrade över det eller ej. Ha det bra!

Lily of the valley sa...

Hej! Kul att du tittade in och lämnade en gullig kommentar hos mig.
Visst är kanske regnet välbehövlig, men så trist. Åtminstonne när det spöregnar, det förstör så mycket. När man har/ska ha semester vill man ha hyfsat väder så man kan vara ute och njuta och göra en massa kul.

Ha de gott
kram Lily

Anonym sa...

Ja visst är den blå blomman en riddarsporre, Delphinium. Vilken art av släktet Delphinium vågar jag däremot inte säga.
Tänk att man aldrig är nöjd. För 4-5 dagar sedan gnällde jag över solen poch torkan och nu - nu gnäller jag över 'blöttjan'och kylan ;))!

mvh, Anja

Piffa och Puffa sa...

Har kikat i din blogg och ser att du är duktig på att göra saker i betong. Undrar hur du har gjort den lilla fyrkantiga betongsaken med en bomma inristat i betongen?
Svårt att förklara men du kanske vet vilken jag menar.
Kram Anette