fredag, juni 27, 2008

Första badet

Inte blev det jag hade tänkt mej göra gjort igår inte, fast det gör ju inget för det jag inte gör nu gör jag kanske imorgon eller nån annan dag.





Vi åkte till Kantarellbadet i Åhus istället och sen åt vi Ottos glass och jag smakade en ny sort (kryss i taket) marsipanchoklad, den tänker jag äta fler gånger chokladdoppad förståss.





Kan inte vänta längre utan måste visa Allium caeruleum som håller på att slå ut nu med sin jeansblå nyans.
Satte tio lökar och endast två har kommit upp och de är inte stora så det är nästan att man missar dom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bad, glass och fint blå Allium! Jag säger då det! En läcker blandnig - bara man inte avnjuter allt samtidigt;))!
A. caerulea är en mycket kinkig typ! Vildvitlöken får samma färg på sina blommor + att den är alls inte kinkig. Har min i vanlig, men väldränerad rabatt.

mvh, Anja

Marina sa...

Jag har bara badat halva mig ännu så länge, men det var i havet. Vi har sprungit ut och in mellan skurarna idag. Som det regnade! vi fick vatten i källaren och det blevtill att köpa en dränkpump för att tömma brunnen lite så den kunde ta emot mer. Usch va det luktade! Ha en bra helg!

Susanne Lindén sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har och så många vackra blommor du visar. Fin betongkruka du gjort. Gillar skarpt dina trampplattor med mönster. Skall nog försöka mig på att göra någon. Vilken betong använder du?
Ha det gott.
Susanne

Susanne Lindén sa...

Hej igen!
Tack för ditt svar. Jag har registrerat mig på en digital scrappblogg, www.scrapblog.com och där finns det många olika möjligheter att göra jättefina diggitala scrappbilder. Hur kul som helst.

Susanne

NinaH sa...

LÅter som ett gott val för dagen! Ottos glass är värt Åhusresa bara den!;-) Hm... Marcipanchoklad måste man ju prova... hm..