lördag, juni 21, 2008

Midsommardag

Hoppas att alla hade trevligt igår, kan ibland vara svårt att leva upp till föväntningarna på solsken, god mat och snälla barn.
Vi för våran del hade en toppendag det enda man kan klaga på är..... vädret.





Där jag bor samlas nästan hela byn nere vid badplatsen klockan två och dansar kring midsommarstången och har picknick i gräset. Så även denna midsommar men tio minuter över började det regna så (nästan) alla fick söka skydd.
Det blåste snabbt förbi som tur var så vi kunde gå hem och fortsätta vårt firande med en femkamp, grenarna var att plocka glaskulor med tårna, spotta godisråttor, fylla vatten i en spann på huvudet och bära bort, pricka spann med tennisboll och ta äppel i vattenskål.
Mitt lag kom inte sist.





Ville bara visa att jag har någon annan färg i trädgården med. Just denna står i kruka för Nunneörten är söt i begränsad upplaga men när hon dyker upp mellan plattorna och stenarna vid kranen får jag erkänna att jag gör mitt bästa för att ta död på henne.
Nu har jag semester i fyra veckor och det ska bli så skönt!

2 kommentarer:

Marina sa...

Här kom regnet precis när vi satt oss för att äta. Då åskade det också. Tur att vi hade dukat i uterummet. Vi hade det så mysigt med ljus och regnsmatter. Mätta blev vi av all mat och jordgubbar.
Idag känns det som att det blir lite lugna tag här och där. Inget inplanerat precis. Har en plan¨på en ny rabatt (jag skulle ju inte göra fler!)för att få användning för jorden som vi har över. Får se om jag börjar på den eller om jag bara slappar.
Hoppas att din semester kommer att bli precis så som du vill ha den.

Anonym sa...

Hejsan Millan!
Även vi har haft en mysig midsommarafton och dessutom haft möjligheten att ha tak över huvudet hela tiden. Först sill och och nubbe i växthuset sedan grillning i gasolgrill i jättetetältet dit många av våra grannar hade samlats med barn och familj.
Idag har vi kuling, regnskurar och KALLT! FYJ!

Trevlig fortsättning på midsommaren! mvh, Anja