tisdag, juni 10, 2008

Svenska fans!

Det var ett litet manfall igår på betongandet, nån låg i maginfluensa och nån i migrän men vi blev fem personer ändå. Jag gav mej på en större kruka får se hur den blev om en vecka eller så.





Liten kruka med taklök och stenar, bra som gåbort present.
Hm Jenny kom och saknade sin kruka som ser precis likadan ut som denna kan det verkligen vara så att jag har knyckt hennes?
Tur att de är lätta att göra iså fall


Pionen som verkar vara mångas favorit nu, om man läser runt på bloggarna, och min började blomma för en vecka sen men nu





ser det nästan ut som en köttätare från familjen Addams trädgård.

Ikväll bjuder vi på jordgubbs och rabarberpaj med vaniljvisp och det är pyssel på hög nivå just nu bland barnen.





Alla gör svenska flaggor!
Och vem vet kanske tom jag stämmer in i
"Vi är svenska fans allihopa!"




5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte komma hit med den fina presenten ;))?

Blomningen går över i ett huj. Vinden plågar redan torkpinade växter. Marken är kruttorr trots bevattning.

Just nu känns utelivet som ett elände - jag är superkänslig för gräs-och tallpollen och det är höga halter nu och de yr i luften utan bindande fukt. Som tur är hjälper Rhinocort hyfsat bra (vid kraftig överdosering).

De sista 12 månaderna har bjudit på "onaturligt" väder nästan jämt.
Värst vad jag är gnällig!

mvh, Anja

Anonym sa...

Vad mysigt ni hade det. Synd att jag var tvungen att jobba men på lördag gäller det igen och då får vi heja ihopa. Heja Sverige!!!
Många kramar grannen på 9:an

Marina sa...

Ja, pionerna är inte långvariga av sig, men ack så vackra!
Vilken match det blev! Vi skrek så E fick tinitus två gånger påstod hon. Stackare, hon lider nu under EM. Hon gillar ju INTE fotboll precis.
Har ni startat pysselklubb? Ni gjuter ju på löpande band! Det där med taklök och stenar var hur fint som helst.
Ha det bra!

NinaH sa...

Oj! Blommade din pion över så fort?? Eller vad hände med den? Dina betongprojekt följer jag med intresse... och lite avund...;-)
Och du: Så klart vi är helpatrioter ut i fingerspetsarna i dessa dagar! Heja Sverige!;-)

Anonym sa...

Hej Milla!
Klart den bästa hejar klacken!
Va fin dina näva var, den skulle jag gärna ha. Men jag har ingen plats i rabatten. Men en papegoja hade jag gärna tagit emot. Den va jätte fin.
Kram mamma