söndag, juni 22, 2008

Sköna söndag

Nästan varje gång vi har gjutit har jag gjort en trampplatta att lägga i rabatterna med varierande resultat





Jag använder en tom godislåda, oljar in och lägger blad eller nåt som ger mönster i botten lägger två-tre cm betong över täcker med plast och låter de torka.
Så botten kommer uppåt när de är klara.
Det var inte tänkt att snäckan skulle vara kvar men jag kunde inte hacka loss den utan att ta sönder den, så den får sitta där tillsvidare.





Daggkåpan har mycket att fånga upp med det stilla strilande regnet som kommer nu på morgonen.





En regnvåt lilja inte rosa eller lila utan skrikigt orange och om sanningen ska fram så tror jag inte att den är kvar till nästa år om jag inte hittar nåt mörkt deppigt ställe som behöver lysas upp av den.





Avslutar med en lugn och fin klematis som blommar nu i mängder och det gör den i vanliga fall hela sommaren (skriver i vanliga fall för lite upp och ner är det nog nu)

Ha en bra söndag!

4 kommentarer:

Marina sa...

Ja den där liljan gör ju den deppigaste glad så i en mörk hörna möjligtvis.
Fina trampstenar. Jag behöver fler nu när jag gjort ännu en rabatt.
Klematisn liknar min Rouge Cardinal tycker jag, men det behöver ju inte vara den. Det finns så många sorter.
Jag ska ha en liten bloggträff här lite senare. Ha du något särskilt inbokat i juli augusti? Det lutar no åt en söndags eftermiddag tror jag.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Helt otroligt fint! Nu måste jag få tummen ur och pröva själv! Vilken betong använder du?

mvh, Anja

Britt sa...

Vad snygga plattor. jag gjorde plattor i fjol men utan mönster får nog göra nya i år.//Britt

Brunkullan sa...

Oj så vackra! Läckert att göra sådana. Måste börja gjuta. Jag säger det varje år, men nu är det verkligen dags:)

Susanne