lördag, juni 07, 2008

Knopp till blomma

Allium "aflatunense"
















Så var blomningen över, jag har några Allium till som ska blomma men denna ser vi inte igen förrän till nästa vår.

Min japanska klätterros som jag har både flyttat och klippt ner ganska hårt denna vår har börjat att blomma.
Den var inte helt nöjd med behandlingen och ett tag vissnade ganska många grenar ner.





Jag har haft denna några år och när jag fick den trodde jag inte att den skulle bli så stor som den blev, så den flyttades helt och hållet för sitt eget bästa och det verkar den ha förstått nu.

4 kommentarer:

NinaH sa...

Japansk klätterros...? Hm... Låter spännande! Berätta gärna mer om den! Väldigt vacker är den!!!

Piondröm sa...

FIn bloggsida du har!!!!! kul att hitta hit!!! Vi har också en Japansk klätterros, men den är inte så stor, fick den som en stickling. Men vi har förstått att den blir rätt så stor så vi har satt den så att den kan växa upp på vårt kombinerade växthus/förråd.
Den är jättefin.
Carina

Marina sa...

Visst är den söt den japanska rosen! Så bra tt den förstått att den flyttade sför sitt eget bästa. Ja, du ha ju sett mina. Dom blir precis hur stora som helst! Superfina betongsaker! Jag vill SÅ mycket men det är ju SÅ varmt nu.

Britt sa...

Fint bild collage om Alliumen. Ha det bra.//Britt